Mountain Horse schoenen passend maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loretteeee

Mountain Horse schoenen passend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 11:07

Hallo!

Ik heb de Mountain Horse Free Rider boots. en ik kan heel weinig vinden over deze schoenen.. Ik heb ze zelf al een aantal jaar ( :o ) en ze zitten op zich super, alleen ik kan er niet mee lopen. Dan kom is dusdanig ver met mijn hiel van de grond dat ik blaren op mijn voeten krijg ervan.. Ik heb al een extra inlegzooltje erin gedaan, dit helpt wel iets.

Nu had ik ergens gelezen dat je een veter om/in deze schoen kan doen om ze beter te laten passen.. Heeft iemand hier ervaring mee? iets om/door je schoen doen om ze wat strakker te laten passen?

Ik ben gister wel aan de slag gegaan met een veter, maar het ziet er echt niet uit, en het is een hele klus om die fatsoenlijk vast te krijgen. := Zouden misschien sporenriempjes een beter idee zijn? Of elastieken dingen?

Als iemand hier ideeën voor heeft hoor ik het graag, nu de kou er aan komt zijn warme voeten toch wel een must.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mooblie

Re: Mountain Horse schoenen passend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:17

Ik zou een dikker inlegzooltje proberen. Op die manier komt je voet hoger te liggen, en sluit de schoen ook beter aan op je wreef. Dat wilt vaak al heel wat schelen.

In de schoenenwinkel waar ik heb gewerkt had je een dingetje wat je in de schoen achter je hak kon plakken. Dit was vooral handig bij pumps en ballerina's, maar wie weet werkt het ook wel bij laarzen :)

Loretteeee

Re: Mountain Horse schoenen passend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 12:35

bedankt voor de tip! ik heb nu 'die ene' van mountain horse er extra in zitten.. alles bij elkaar sta ik al op een flinke laag. Misschien moet die laag dan toch nog dikker. :o

Maar omdat de bovenzijde elastisch is dacht ik dat dat 'vast zetten' misschien wel wat zou werken. nu is dat alleen de kunst om dat vast te krijgen..

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:03

Ik heb even de schoen gegoogled, en zie nu pas dat de veters elastisch zijn :+ . Dan wordt het vastzetten van de wreef wel wat lastiger, het elastiek rekt namelijk gewoon mee.

Dan zou ik toch even zo'n plakdingetje proberen. Als ik het me goed herinner heette dat een hielkussen?

Edit: Ik bedoel zoiets
Afbeelding