pony is niet enthousiast te krijgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miesmermaid

pony is niet enthousiast te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 19:03

Hoi allemaal,
Mijn verzorgshet is niet enthousiast te krijgen ! Ze wilt ook niet rennen en heeft bijna geen energie en fut om iets te doen :n alleen op eten reageert ze altijd heel vrolijk maar ik wil haar gewoon niet te veel geven want ze is al snel dan te dik :n
weten jullie hoe dit komt ? en wat ik er eventueel aan kan doen ?
alvast bedankt !

Annekelies

Re: pony is niet enthousiast te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:14

Staat ze alleen? Dan kan het zijn dat ze eenzaam is en daardoor nergens zin in heeft. En doe je afwisselende dingen met haar of elke keer hetzelfde? Daarnaast is willen rennen niet persé een indicatie van een gelukkig paard, paarden die gelukkig lijken zijn vaak gespannen en oplettend en niet zo zeer 'blij'

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:23

Iets meer informatie is wel handig. Hoe staat ze gehuisvest? Heeft ze een maatje, krijgt ze voldoende ruwvoer? Hoe is haar lichaamsconditie? Heeft ze overgewicht?

miesmermaid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 19:30

Annekelies schreef:
Staat ze alleen? Dan kan het zijn dat ze eenzaam is en daardoor nergens zin in heeft. En doe je afwisselende dingen met haar of elke keer hetzelfde? Daarnaast is willen rennen niet persé een indicatie van een gelukkig paard, paarden die gelukkig lijken zijn vaak gespannen en oplettend en niet zo zeer 'blij'

ze staat samen op een wei waar ze in de als het slecht weer is dan staat ze in haar stalletje en anders gewoon buiten en ik doe heel veel afwisselende dingen met haar om te peilen wat ze nou leuk vind

miesmermaid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 19:31

capopjekop schreef:
Iets meer informatie is wel handig. Hoe staat ze gehuisvest? Heeft ze een maatje, krijgt ze voldoende ruwvoer? Hoe is haar lichaamsconditie? Heeft ze overgewicht?

ze krijgt geen ruwvoer en ze heeft een prima conditie ze is niet de magerste maar ze is nou niet te dik en ze staat samen vaak gewoon buiten maar met slecht weer binnen :o

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:33

Als ze op de wei staan dan neem ik aan dat ze ruwvoer krijgen, want gras is ook ruwvoer. Zonder ruwvoer wordt een paard namelijk ziek, want dat is het hoofdvoer. Ik neem aan dat ze wel bijgevoerd gaan worden met hooi? In het gras zit nu namelijk niet meer zoveel qua voedingsstoffen. Dus ik zou toch wel hooi aanbieden en eventueel een vitamine korrel.

miesmermaid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 19:35

capopjekop schreef:
Als ze op de wei staan dan neem ik aan dat ze ruwvoer krijgen, want gras is ook ruwvoer. Zonder ruwvoer wordt een paard namelijk ziek, want dat is het hoofdvoer. Ik neem aan dat ze wel bijgevoerd gaan worden met hooi? In het gras zit nu namelijk niet meer zoveel qua voedingsstoffen. Dus ik zou toch wel hooi aanbieden en eventueel een vitamine korrel.

oh sorry zo heb ik het nog niet bekenen en ja ze krijgt hooi en vaak 1 appeltje erbij

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:36

Worden ze verder wel regelmatig ontwormd? Hoe zitten ze in hun vacht?

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:39

Op de vraag of ze een maatje heeft heb ik je geen antwoord zien geven, paarden zijn kudde dieren dus die zullen niet bepaald gelukkig zijn als ze in zn uppie staan

miesmermaid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 19:44

BOKTMANDYY schreef:
Op de vraag of ze een maatje heeft heb ik je geen antwoord zien geven, paarden zijn kudde dieren dus die zullen niet bepaald gelukkig zijn als ze in zn uppie staan

ze staat samen met nog 2 andere paarden

miesmermaid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 19:45

capopjekop schreef:
Worden ze verder wel regelmatig ontwormd? Hoe zitten ze in hun vacht?

ze zit al wel dik in haar vachtje maar ook in de zomer is ze niet heel actief en ja ze word wel ontwormd

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:47

Maar glanst de vacht wel? En ogen ze gezond? Heb je al eens met de eigenaren erover gehad?

miesmermaid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 20:02

capopjekop schreef:
Maar glanst de vacht wel? En ogen ze gezond? Heb je al eens met de eigenaren erover gehad?

ja zeker maar hun weten het ook niet het is ook niet een probleem het is meer of ik me dan af vraag of ze wel goed in haar vel zit. Ze kijkt goed uit haar oogjes en haar vacht glanst nou niet echt maar het is ook niet heel dof.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:03

Voor ons is het natuurlijk lastig in te schatten, aangezien wij de pony niet kennen. Maar als de eigenaar ook vindt dat ze niet haarzelf is dan is het mss een optie om een keer haar bloed te laten controleren door de dierenarts. Daar kan hij veel uit opmaken.

miesmermaid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 20:04

capopjekop schreef:
Voor ons is het natuurlijk lastig in te schatten, aangezien wij de pony niet kennen. Maar als de eigenaar ook vindt dat ze niet haarzelf is dan is het mss een optie om een keer haar bloed te laten controleren door de dierenarts. Daar kan hij veel uit opmaken.

oke heel erg bedankt en ik zal kijken wat ik kan doen !

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:05

Hoe oud is de pony?

En zoals al is gezegd, een bloedonderzoek zal je kunnen verder helpen. :)

miesmermaid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 20:10

janahxginger schreef:
Hoe oud is de pony?

En zoals al is gezegd, een bloedonderzoek zal je kunnen verder helpen. :)

ze is 15 en ja ik ga kijken wat ik kan regelen :o