Trailer kopen met meerdere personen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaike1994

Trailer kopen met meerdere personen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 00:12

Hoi iedereen,

Even kleine situatieschets :

Ik woon samen met mijn vriend in bij mijn ouders. Nu zitten we te kijken om een trailer te kopen en we zouden dit met 3 personen betalen (ik, mijn vriend en mijn mama).
Nu zegt mijn vriend dat als je de trailer aankoopt, hij maar op 1 iemand zijn naam kan staan (hij wilt het op zijn naam hebben dan, omdat hij er voorlopig als enige mee zal rijden aangezien ik mijn BE-rijbewijs nog niet heb en mijn mama ook niet).
Klopt dit? Indien wel zou ik graag onderling een soort van contractje opstellen aangezien je natuurlijk nooit weet wat de toekomst brengt...
Wat zou er allemaal in zo een contract moeten staan?

Alvast bedankt.

tones

Re: Trailer kopen met meerdere personen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 00:20

Als hij m op naam wil hebben, lekker zelf laten betalen.
Ooit eens met een vriendje een auto gekocht, wat een gedoe toen dat uitging....

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 00:21

Idd.. Lekker zelf laten betalen.. Sowieso ;-)
Mijn vriend en ik hebben ook een trailer, dat wilt zeggen.. Hij heeft hem en ik gebruik hem ;-)

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 00:24

Is het een zware trailer?
Tegenwoordig heb je geen BE-rijbewijs meer nodig als je met auto/trailer/laadgewicht maar onder de 3500 kg blijft.
Verder zou ik inderdaad even kijken of je een contracht oid. op kan stellen..

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 01:04

Het zou waarschijnlijk een nieuwe Ifor Williams worden, trailer zelf weegt al 920kg, dus sowieso BE-nodig.
Alleen kopen is geen optie, aangezien hij pas een nieuwe auto heeft gekocht en ik en mijn mam ook veel kosten hebben gehad. Samen lukt het zonder problemen. De reden waarom hij op zijn naam zou komen, is omdat verzekering ook op zijn naam zal moeten aangezien hij er mee zal rijden.
Vandaar dus dat ik wel een contractje wil hebben voor de zekerheid. We hebben al 3j een relatie, maar je weet uiteraard nooit of het blijft duren of niet.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 01:10

Waarom dan een nieuwe dure trailer kopen? Je kan voor een leuk geschikt bedrag ook een gebruikte kopen maar die dan wel van jezelf is. Kijk anders eens rond op marktplaats of diverse trailer verkopers.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 01:12

De reden dat we kijken voor een nieuwe is aangezien ik al zoveel horrorverhalen heb gehoord over rotte bodem, rotte zijwanden,... en omdat een van de garages waar we gaan kijken zijn ons vertelde dat er sedert 2012 een nieuwe europese wet is en dat de trailers sedert dien andere verlichting ed nodig hebben om in orde te zijn en om door heel Europa te mogen rondrijden. Ik zelf ken er te weinig van om te zien of al die dingen in orde zijn op een 2ehands :/

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 01:17

Contract zal niet rechtsgeldig zijn.enkel het eigendomsbewijs telt. Mijn advies? Niet doen.... enneuh. Als jullie elk 1 derde betalen. Wrom dan niet op de naam vn jouw of je mama? Jullie hebben samen een groter aandeel dan vriend.
Verzekering hangt gekoppeld aan trekkend voertuig. Dat maakt dan niet uit wie er in rijdt

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 01:20

Voor een trailer heb je toch een apparte verzekering nodig? De trailer zal voorlopig ook met zijn auto getrokken worden.
We hebben sowieso een trailer nodig, dus niet doen is geen optie

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 01:29

Neehoor, voor een trailer heb je geen aparte verzekering nodig. Verder is het op naam overzetten van de trailer ook heel eenvoudig. Gewoon papiertje meenemen en op je naam laten zetten, persoon op wiens naam het eigenlijk staat hoeft niet eens mee. Zou er dus niet een te groot punt van maken..

Denk je dat je vaak heel Europa doorgaat met de trailer? Meeste mensen blijven met hun paard gewoon in nl..
Ook een trailer uit 2012 scheelt al een hoop geld met een nieuwe trailer trouwens :)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 01:53

Wij wonen in België, ik dacht dat je hier wel een apparte verzekering nodig had. Het zou de bedoeling zijn af en toe ook naar Frankrijk, Nederland, Duitsland te gaan, dus hij moet sowieso Europees in orde zijn. Een van 2012 of 2013 is voor ons ook prima, maar voorlopig nog geen gevonden. Het is een Ifor Williams HB 506 dat we zoeken :).

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 09:31

Heb ook nog ergens een halve trailer staan. Gebruik hem nooit maar toen ik hem ooit eens nodig had, kon het niet. Daar ging mijn vakantie.... We hadden de afspraak dat als een van de twee niet wilde de ander zijn deel kocht voor het geld waar die voor gekocht en verklust was, echter toen ik er wat geïrriteerd door was wilde ze hem laten taxeren om zo mijn deel te vergoeden. Conclusie het geeft altijd gezeur vroeg of laat.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:07

De trailer wordt idd apart verzekerd, maar wordt ook nog es gekoppeld ah voertuig waarmee hij het meest getrokken wordt.
Voor de verzekering vd trailer maakt e bestuurder niet uit.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:03

In Nl is het zo dat de trailer WA verzekerd is achter het trekkend voertuig en mits de bestuurder de vereiste rijbewijzen heeft en de combinatie qua gewichten klopt. De trailer kun je apart nog verzekeren voor als hij niet achter de auto hangt of voor schade die bijv paarden eraan toebrengen.

Persoonlijk zou ik nooit een trailer willen kopen samen met anderen, laat die anderen maar huur aan mij betalen voor het gebruik van de trailer. Als er ooit onenigheid komt van wie is dan de trailer en wat als jullie m alledrie tegelijk nodig hebben wie gaat er dan voor? Wie betaalt de onderhoudskosten en de verzekering? Met familie moet je niet handelen maar wandelen zeggen ze altijd :)
Maar als het voor jullie wel werkt moet je het lekker doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:08

Als ik even de boeman mag spelen zou ik hem toch niet trekken met de auto van jouw vriend. Hij gaat hem kapot trekken op deze manier, toch als er 2 paarden instaan. Wij trokken onze eerste 1.5 paards met een gelijkaardige auto qua vermogen etc. We hebben dan plots moeten remmen en de trailer heeft de achterwielen omhooggeduwd. Levensgevaarlijk.

Ik zou gewoon nog even sparen dan. Gaat het uit is hij weg met de trailer. Dan mag er nog zoveel op papier staan, hij is eigenaar.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:11

DeMolenhoek schreef:
Als ik even de boeman mag spelen zou ik hem toch niet trekken met de auto van jouw vriend. Hij gaat hem kapot trekken op deze manier, toch als er 2 paarden instaan. Wij trokken onze eerste 1.5 paards met een gelijkaardige auto qua vermogen etc. We hebben dan plots moeten remmen en de trailer heeft de achterwielen omhooggeduwd. Levensgevaarlijk.

Ik zou gewoon nog even sparen dan. Gaat het uit is hij weg met de trailer. Dan mag er nog zoveel op papier staan, hij is eigenaar.

Idd,ook,met contract heb je niks van garantie. Contract is hier enkel geldig bij bevestiging van notaris of advocaat.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 22:33

DeMolenhoek, we hebben die auto speciaal gekocht voor de trailer... Geloof mij kan het echt wel aan. Onze andere hebben we verkocht om deze te kopen. Maar goed, daar gaat dit topic niet over.

Alleen kopen kan geen van ons momenteel. En telkens een huren zoals we vorig seizoen deden komt gewoon veel te duur uit en lukt ook niet altijd.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:46

Lastige situatie, zeker als je bedenkt dat een relatie toch altijd kan eindigen.

Heb je het hier al met je vriend zelf over gehad?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 22:49

Ik heb mijn vriend gezegd dat als hij perse de trailer op zijn naam wou, dat ik er wel een contract bij wou hebben. Dat was geen probleem voor hem.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:33

Maar, als het erop zou komen,een contract is niet rechtsgeldig. Enkel het eigendomswbewijs is geldig.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:39

Ik zou de trailer op de naam van je moeder of van jou zetten TS
jullie betalen 2/3 van de trailer

het maakt echt niks uit voor de verzekering , van wie die trailer is

ik heb jaren rond gereden met de trailer op de naam van mijn vader met nederlands kenteken en was gewoon belgisch verzekerd

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:40

Ik zou dan, hoe hard het ook klinkt., dit jaar maar even niet zoveel op stap met het paard, en dat geld sparen voor een goede, veilige trailer. Maar met contractje e.d. zoals hierboven al wordt gezegd, schiet je in Belgie niks op. Of inderdaad het op jouw naam of die van je moeder laten zetten.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 00:45

We hebben een dekhengst, die vaak op en af naar het dekstation moet en naar shows. Dus we hebben echt een trailer nodig. Als er een trailer komt, is het sowieso een goede en veilige, vandaar dat we ook een nieuwe wouden kopen (Ifor Williams)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 01:05

ifor williams zijn hele fijne trailers, ik had eerst een oudje en heb dit jaar ook een nieuwe gekocht

2dehands zijn ze bijna net zo duur als nieuw, scheelt erg weinig dus toen heb ik maar een nieuwe gekocht

Met een beetje rond bellen scheelt het per dealer nog wel wat in prijs en in Nederland zijn ze goedkoper als in Belgie :j , dat scheelt echt veel en nieuw kunnen ze zonder problemen zorgen voor de juiste papieren om hem in Belgie in te voeren.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 01:08

Oh echt Spatter? Dat wist ik niet. Hier vragen ze voor de HB 506 deluxe (dus met voorval) €7250 incl BTW. Is het in Nederland zoveel goedkoper?