Wat begon met 1, eindigde iets groter dan dat ik had verwacht

Op dit moment heb ik een pauze ingelast omdat ik een aantal dingen wil overdenken

Wat een beetje het probleem is, is dat ik niet wil veranderen. Wat ik nu doe is een paard pas na een tijd te koop zetten, als hij voor het grootste deel is omgeschoold. Daardoor heb ik een goed beeld van dit paard, weet ik wat voor eigenaar zou matchen en krijgen ze door hun omscholing ook echt een goede kans.
Ik ben kritisch qua inkoop( niet goed genoeg=terug naar de oude eigenaar) en kritisch qua verkoop ( dit jaar twee keer geweigerd een paard aan iemand te verkopen
)Daarnaast doe ik aan best veel ' nazorg' , krijg veel apjes, als het goed gaat is dit super leuk! Ben echter bij 2 paarden langs geweest omdat mensen ergens tegen aan liepen.
Ook help ik bij kleine vragen altijd

Dit zorgt tot nu toe voor een goede 'score' voor de paarden, ik krijg niks terug en ze vinden allemaal een blijvend huisje.
Wat is dan het probleem?
We zouden kunnen groeien qua vraag en aanbod, maar dan moet ook je werkwijze veranderen, ik zou daar heel erg graag een goede balans in willen vinden maar ik weet niet hoe

Met andere woorden: hoe word je een goede handelaar

Wat zijn voor jou in de aankoop nou echt belangrijke punten? Die 'nazorg' , leverd dat mij ook maar iets op?
Het feit dat we ze zo goed omgeschoold op de markt zetten voegt niets toe qua prijs, andere stal zet ze als ze 2 dagen binnen zijn voor hetzelfde bedrag op MP
. Zijn wij dan te perfectionistisch?Ik ben benieuwd naar jullie visie
, wat zou jij nou wel of niet belangrijk vinden?