Is dit eenkennigheid? En wat kan ik er aan doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Is dit eenkennigheid? En wat kan ik er aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 14:08

Hoi bokkers!

Sinds augustus heb ik een hele lieve pony van 2,5 jaar die op een groot weiland met haar vriendjes staat om nog verder te groeien :)
Als ik langs ga komt ze altijd in volle galop op mij af, maar zodra ik mijn vriend of zusje mee neem, komt ze niet.
Ze blijft staan tot ik bij haar ben of ze rent gewoon weg -O- Uiteindelijk krijg ik haar wel te pakken.
De keren daarna dat ik alleen kom, komt ze weer als een malle op mij afgerend :')

Is dit eenkennigheid? En gaat zoiets over in verloop van tijd?

Edit: ik moet er ook bij zeggen dat ze lang angstig is geweest voor het halster en ik die nu wel om krijg. Maar zodra ik niet alleen bij haar ben, is die angst weer terug lijkt wel

luuca

Re: Is dit eenkennigheid? En wat kan ik er aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:34

Lijkt erop dat ze nog niet helemaal vertrouwd is met verschillende personen, en jou al wel vertrouwd. Kan het niet komen doordat je iets anders met haar doet als je je vriend of zusje meeneemt? Dat ze er dan minder zin in heeft om mee te komen?

manou_diablo

Re: Is dit eenkennigheid? En wat kan ik er aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:41

Zoals hierboven al genoemd is heeft ze waarschijnlijk waarschijnlijk nog niet genoeg vertrouwen. Jij hebt haar nu 3 maanden en dus veel tijd gegeven om aan jou te wennen. Ook heb jij haar dus geleerd dat het halster niet eng is, hierdoor vertrouwd ze jou nu. Ik denk dat je je vriend of zusje gewoon vaker mee moet nemen zonder dat ze wat doen. Je loopt een rondje met haar of gaat haar iets lekkers geven terwijl jouw vriend/zusje bij het hek wacht. In deze periode zijn ze vaak nog heel nieuwsgierig dus het komt wel goed! +:)+

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 10:57

Bedankt voor jullie reacties, jullie bevestigen wat ik eigenlijk zelf al dacht :D

Ik doe hetzelfde met haar als altijd, even een rondje wandelen en veel knuffelen :j
Hopen dat het over een tijdje dan beter gaat! :)