Wat vind jij belangrijk in een ruitersportzaak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 11:30

Wat maakt de ruitersportzaak nou een fantastische "shop whahalla" voor jou?

Ik ben koopverslaafd maar merk wel waarom ik bij die ene winkel wel kom en de andere niet.
Zo kom ik graag bij een gezellige winkel die mij graag wilt helpen en die ook goed naar mijn wensen luistert.
Maar goed: Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

Bij welke sportzaak kom je graag en welke bezoek je (liever) niet? :)

Dit topic is niet bedoeld om een bedrijf helemaal zwart te maken, want dan hoef je niet te reageren.

A_nouk

Re: Wat vind jij belangrijk in een ruitersportzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:37

Voor mij is het eigenlijk vooral heel belangrijk dat ik mijn spulletjes makkelijk kan vinden en niet te lang in de winkel hoef rond te lopen om mijn spullen te vinden.

Vind het altijd heerlijk om rond te snuffelen maar dat is zo niet goed voor mijn portemonnee :=

Momenteel ga ik het meest naar de EJ, eigenlijk alleen omdat deze bij mij thuis om de hoek zit..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:39

Ik kom maar bij 1 winkel, al jaren. Hebben alles wat ik nodig heb, mooie spullen, kunnen alles bestellen, zeer geduldig en hele goede service. Dat is voor mij belangrijk :j

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:39

Vind het altijd heerlijk als je ook echt kan snuffelen en dat het geordend is. Heb je bv bij hyporama maar kom bv liever bij sta rho verkopen ze andere merken wat mij meer aanspreek en de prijs js er vaak wat gunstiger en het personeel vind ik er leuker enige nadeel is wel. Dat het klein is en meer 'gepropt'

Ook koop ik vaak wat via het Internet moet de site wel fijn werken etc anders geef ik er snel de brei aan

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:41

Ruime keuze in kwalitatief fijne merken, voor een acceptabele prijs. Voor ene beetje extra kwaliteit wil ik wel betalen, maar Kindsland/Anky sla ik over. En goedkope rommel hoef ik ook niet, dat blijkt toch vaak duurkoop te zijn.

Waar ik voor terugkom is fijne service: iemand die graag het hele rek rijbroeken voor je doorspit om precies de juiste broek voor je te vinden, zonder daarbij opdringerig/verkoperig over te komen. Gewoon een oprechte verkoopster die me helpt als ik daarom vraag (en niet al voor het pashokje staat te trappelen wanneer ik naar buiten zal komen...).

Ik koop trouwens alleen spullen die ik nodig heb, voor de 'fun' ga ik nooit shoppen in een ruitersportzaak.

Wat ik trouwens ook een aanvulling zou vinden als er buiten paardenmerken ook gewone kledingmerken verkocht zouden worden. Craft onderkleding, fijne winterjassen/fleecevesten van een 'gewoon' merk dat niet ieder jaar 2 collecties heeft, maar gewoon een fijne basiscollectie.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:34

ED -> RUI

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:36

Dat er niet alleen de dure merken verkocht worden.

Probeer bij Hypo Weert bijv maar eens aan Harry's Horse producten te komen. Daar verkopen ze alleen het 'elite'spul. Resultaat: ik rij dus liever naar Epplejeck in Eindhoven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:37

Hoe groter de winkel hoe liever :j en uiteraard vriendelijk personeel! (als je bij voorbaat al wordt buiten gekeken hoeft het voor mij niet meer...)

melissa12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:38

Ik vind het belangrijk dat je genoeg keuze hebt, en ik vind het ook altijd erg gezellig als alles dicht op elkaar staat bij een ruitersportzaak (:

Knolledol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:44

Als de winkel duidelijk is. daarmee bedoel ik dat het (voor mij) logisch is ingedeeld. Verder vind ik het ook fijn als er ook goedkopere dingen zijn.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:45

Ik kom al 30 jaar bij dezelfde winkel. Service en goed advies staan bij mij hoog in het vaandel. Ik koop graag kwalitatief goede spullen en verwacht dan ook dat het goed is. Voor de rest vind ik het prettig dat je zelf keuzes kan maken en ze niet iets door je strot heen proberen te duwen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:48

Groot assortiment vind ik belangrijk. Kom graag bij eppeljack en Divoza.
Ook omdat ze vaak leuke kortingen hebben.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:50

Starbreeze schreef:
Ik kom al 30 jaar bij dezelfde winkel. Service en goed advies staan bij mij hoog in het vaandel. Ik koop graag kwalitatief goede spullen en verwacht dan ook dat het goed is. Voor de rest vind ik het prettig dat je zelf keuzes kan maken en ze niet iets door je strot heen proberen te duwen.

Precies dit. Grappig dat de wensen zo uit elkaar liggen. Een winkel met veel goedkope spullen heb ik weer helemaal niks te zoeken. Daarom kom ik inmiddels ook al zo lang bij dezelfde winkel. :j

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:51

Ik kom het meest van de EJ in Groningen! Lekker groot, veel merken, en dus veel keus. Daar hou ik wel van :) Ook zijn er vaak leuke aanbiedingen/acties.

Divoza vind ik ook een fijne winkel, maar die is verder weg, en hebben geen HV Polo, en daar ben ik echt gek op :P Maar ze hebben wel KEP's en die vind ik leuk om te passen :')

Als ik snel iets nodig heb wat wel redelijk standaard is, dan ga ik naar de Welkoop. Maar daar zijn niet echt hele mooie en goede spullen imo. Niet veel keus, weinig leuke kleurtjes.

Fokkens in Warffum kom ik ook wel eens. Maar toch minder vaak, omdat ze niet zo veel keus hebben als de EJ bijvoorbeeld.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:52

Ik vind het fijn als de medewerkers je gewoon laten kijken en niet opdringerig zijn. Ik vind het ook fijn als er wat goedkopere dingen tussen zitten. En ik kan geen kortingen weerstaan, daarom vind ik de divoza ook wel een fijne winkel, vanavond is er weer korting *\o/*

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:54

service, verstand van zaken, netjes, ruime voorraad ('die hebben we niet meer in het blauw', bla bla heel irritant!)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:55

Een ruime keuze en niet moeilijk doen over passen/ruilen van producten.

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:58

Ik shopte eerder bij veel verschillende winkels maar ik merk dat ik nu steeds meer naar 1 winkel toe trek. Als ligt hier netjes geordend, het personeel is behulpzaam maar niet opdringerig en ze hebben een goede kwaliteit-prijs verhouding.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:00

Ik kom liefst bij CVS in Einhoven, erg leuk en vriendelijke personeel, ook altijd heel behulpzaam en nemen de tijd voor je.

Echter verkopen zij niet alle merken, waardoor ik af en toe uitwijk naar Epplejeck.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:10

ook vind ik het fijn als ze iets niet hebben of je wil wat wat ze niet hebben dat je het kan laten bestellen zonder verplicht te ijk van afname

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:23

Ruime keuze en verstand van zaken :)
Zo is er een klein winkeltje een dorp verderop, waar ik voorheen veel kwam. Tot ik opzoek ging naar een bodyprotector. Eerst wat research gedaan en gelezen en idd advies gekregen van andere dat een BP goed moet aansluiten om het lijf. Ik naar dat winkeltje, ik heb normaal maat S, kreeg ik een L aan en kon er gewoon een arm onder steken. "Ja ik denk niet dat je een maat kleiner nodig hebt hoor, je draagt hem ook over je winterjas heen." ....... Ok doei. :')

Nu ga ik eigenlijk vooral naar Divoza.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:24

Jtragter schreef:
Ik vind het fijn als de medewerkers je gewoon laten kijken en niet opdringerig zijn. Ik vind het ook fijn als er wat goedkopere dingen tussen zitten. En ik kan geen kortingen weerstaan, daarom vind ik de divoza ook wel een fijne winkel, vanavond is er weer korting *\o/*

De hele dag al :D De korting is de gehele dag :j

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:11

Yucca schreef:
Ruime keuze in kwalitatief fijne merken, voor een acceptabele prijs. Voor ene beetje extra kwaliteit wil ik wel betalen, maar Kindsland/Anky sla ik over. En goedkope rommel hoef ik ook niet, dat blijkt toch vaak duurkoop te zijn.

Waar ik voor terugkom is fijne service: iemand die graag het hele rek rijbroeken voor je doorspit om precies de juiste broek voor je te vinden, zonder daarbij opdringerig/verkoperig over te komen. Gewoon een oprechte verkoopster die me helpt als ik daarom vraag (en niet al voor het pashokje staat te trappelen wanneer ik naar buiten zal komen...).

Ik koop trouwens alleen spullen die ik nodig heb, voor de 'fun' ga ik nooit shoppen in een ruitersportzaak.

Wat ik trouwens ook een aanvulling zou vinden als er buiten paardenmerken ook gewone kledingmerken verkocht zouden worden. Craft onderkleding, fijne winterjassen/fleecevesten van een 'gewoon' merk dat niet ieder jaar 2 collecties heeft, maar gewoon een fijne basiscollectie.

Precies dit dus

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:46

Ondanks dat ik geen geld heb momenteel, ben ik echt verslaaafd aan de EJ :Y) . Voorheen moest ik altijd naar een klein zaakje in Amersfoort, maar die vond ik te 'kakkerig'. Verder was er nog een dierenspeciaalzaak in Voorthuizen waar ze ook een kleine hoek met paardenoutlet hadden. Toen was ik nog een manegeruitertje, dus dat zaakje in Voorthuizen had alles wat ik nodig had. Inmiddels zijn zij zo goed als gestopt met de paardenoutlet en kom ik zelf ook minder vaak nog in Voorthuizen.
Gelukkig heeft Amersfoort nu een EJ! *\%/*
Ik kan daar echt heerlijk wegdromen en echt alles bekijken, ookal heb ik eigenlijk helemaal niks nodig/geen geld. De winkel is ruim van opzet en heeft een mega assortiment, het personeel is erg vriendelijk en uiteraard die kortingen, heeeerlijk! (tenminste, op de momenten dat ik wat nodig heb/uit kan geven, anders is het alleen maar stom dat ik er geen gebruik van kan maken :+ )
Ook vind ik de website heel prettig. Alles is makkelijk te vinden en het oogt ook overzichtelijk w.b.t. de layout van de site.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 22:52

Wat leuk om de verschillende reacties terug te lezen zeg :)

Zo is het mooi te zien dat iedereen op een andere manier winkelt.