Rijden met vrijetijdslaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mooblie

Rijden met vrijetijdslaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 22:58

Al een tijdje ben ik opzoek naar nieuwe rijlaarzen. Nu heb ik hele leuke laarzen gezien. Maar ik twijfel of deze wel geschikt zullen zijn om mee te rijden.Ik heb ze namelijk niet gespot bij een ruiterwinkel, maar bij Zalando :Y)

Ik twijfel enorm of ik de laars wel prettig ga vinden met rijden, het is natuurlijk niet gemaakt om mee te rijden (al lijkt het zeker een inspiratiebron te zijn geweest :+ ).

Iemand ervaringen met rijden met de "gewone" laars?

Het gaat om deze laarzen.

Gitana

Re: Rijden met vrijetijdslaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:00

Ja, zat echt niet chill, maar misschien was dat toeval.
Ik reed met leren halflange laarsjes.
Normaal met lopen zitten ze wel goed maar eigenlijk ging ze gewoon een beetje 'uit' tijdens het rijden (bij de hak)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:01

Ik denk dat zulke laarzen qua materiaal ook helemaal niet gemaakt zijn om mee te rijden en dat ze echt snel slijten, dus zonde van het geld..

maximuss

Ik denk niet dat "gewone" laarzen het lang gaan uithouden ;-)... Ik heb mijn ariat grasmere's al een paar keer vergeleken met "gewone" outdoorlaarzen en het verschil in kwaliteit en materiaal is imo echt wel merkbaar.

Maureen95

Mooie laarzen! Ben alleen bang als je gaat rijden dat de binnenkant van je laars tegen het zadel gaat schuren en dat je daarvan lelijke plekken krijgt op je schoenen...

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:02

Oh ik zie nu pas je linkje :+
denk wel dat die heel snel versleten zijn eigenlijk.. mijn goedkope leren rijlaarzen gaan al snel..

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:03

Ken de laarzen zelf niet, geen ervaring mee ook o.i.d. Maar mij lijkt het ten eerste niet tof dat je de rits zo aan de zij-binnenkant hebt zitten, en het rits lipje zo groot bovenaan.. Ik vraag me ook af of de zolen niet te glad zijn? En ik denk dat door de wrijving met je zadel ook heel snel je laarzen (en misschien je zadel ook wel) slijtplekken zullen krijgen omdat het materiaal er niet voor gemaakt is.. (misschien zelf wel afgeven op je zadel?)
Ik zou het persoonlijk niet doen in ieder geval.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:04

Daar kun je echt niet mee rijden, hebben een rits aan de binnenkant. Plus dat het zeg maar stoffen laarzen zijn dus slap spul dat blauwe. Dus nee niet doen.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:05

Ook het gedeelte waar altijd rimpels komen bij rijlaarzen, op de voorkant tussen voet en enkel zegmaar, zou best kunnen gaan scheuren..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:07

nee, daar kun je niet mee rijden, de rits zit aan de binnenzijde.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:15

Ik was inderdaad zelf al bang dat het materiaal niet geschikt zou zijn, en daardoor véél sneller zou slijten of gaan schuren. Daar vind ik ze dan toch weer net te duur voor -O-

Over het uit gaan van de laars had ik nog niet na gedacht. Maar daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. De druk op de schoen is toch anders met het rijden.

Bedankt voor de reactie's! Ik denk dat ik voor deze keer toch maar iets minder koppig moet zijn, en me daarmee een hoop geld besparen :=

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:55

Nee Carmen.. Nee :D

Kir_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:47

Ik vind het niet prettig. Vrijetijdslaarzen zijn vaak breder om de voet, waardoor je niet lekker in de stijgbeugel zit met je voet.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:54

Vergeet niet dat rijlaarzen je ook steun moeten geven hea ;) Toen ik nog op de manege reed mocht ik absoluut de les niet in met alleen jodphurs aan en geen chaps erbij of rijlaarzen. Mijn instructrice zij dat het veel grotere kans op enkelblessure gaf (of dat waar is weet ik niet, maar haar verhaal klonk logisch, wat haar argumenten nou waren... :? ) en daarbij was het ook niet goed voor mijn zit, want toen ik met enkel mijn jodphurs reed (moest toen wel omdat ik niets anders had op dat moment), leken mijn benen wel van spaghetti :+

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:54

Ik moet toch bekennen dat ik af en toe te lui ben om mijn jodhpurs en chaps aan te trekken en dan met m'n 'gewone' 'dagelijkse' bruine leren laarzen op peerd klim.
En ja de ritsen zitten aan de binnenkant en het rijdt toch echt heerlijk :D :=

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 20:02

ClaudiaHS schreef:
Ik moet toch bekennen dat ik af en toe te lui ben om mijn jodhpurs en chaps aan te trekken en dan met m'n 'gewone' 'dagelijkse' bruine leren laarzen op peerd klim.
En ja de ritsen zitten aan de binnenkant en het rijdt toch echt heerlijk :D :=

Haha, toch nog iemand *D
Ik denk toch dat ik het risico niet ga nemen. Ik kan me voorstellen dat er laarzen zijn waar het makkelijk bij kan, maar om nu op de gok zo veel geld uit te geven durf ik toch niet zo goed :+