Daihatsu Feroza, ervaringen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Qwillion

Daihatsu Feroza, ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 20:48

Ik zou graag van bokkers willen horen wat hen ervaringen betrefd de Daihatsu feroza autos.

In het bijzonder de duurzaamheid, brandstof verbruik, trekken van een trailer?

Zit zelf aan dit type autootje te denken daar ik ze erg leuk en compact stoer vindt!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:27

Ik heb er een gehad, wel lang geleden, in hun klasse zijn het werkmonsters. Ik ging er elke week de mest mee wegbrengen met een aanhanger op het land van een boer...toegegeven, soms werd ik overmoedig, de boer heeft me er 2x met zijn traktor uit moeten trekken :D het vastzetten van de 4x4 aan de voorwielen had wel iets :+ de mijne kon 1600kg trekken, heb er ooit alleen een 1.5prds trailer achter gehad, ging prima.

Ik kreeg er na 4 jaar hetzelfde voor terug als waarvoor ik hem gekocht had (bij dezelfde dealer!)
?

incredible90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:36

verbruik lange afstanden max 100 km / uur (harder rijdt niet fijn) ongeveer 1 op 10 (400 km met een tank)
korte afstanden wordt het een stuk minder dan moet je meer aan 300 km per tank denken , denk 1 op 7 a 8

met de trailer zuipt ie de oren van je kop, dan rijd hij denk ik 1 op 5

die van mij is uit 1993en mag 1500 kg trekken(ze trekken dit wel maar zijn met optrekken niet vooruit te branden!),
vind het geen snelweg auto: te traag en een stuiterbakje. het is een leuk autotje voor rond de deur. zijn degelijk gewoon ijzer ipv plastic rommel dus kunnen tegen een stootje. hebben 4x4.

vind het ook geinige wagentjes en ik rijd een beetje in de buurt rond dan is het goed te doen maar het is geen auto waar je elke dag 20 km enkel mee moet gaan rijden naar de werk, het is gewoon een auto die 20 jaar oud is en niet de luxe kent zoals de huidige jeepjes en zeker niet zoals een personen auto, daar mag je het absoluut niet mee vergelijken

ik heb op de wielhoes het hoofd van mijn paard laten spuiten, erg gaaf!

zal zo wel eens kijken of ik een foto heb

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:39

Zoekt en gij zult vinden: [LZP] ervaringen met Daihatsu Feroza

On a personal note: prima kleine terreinwagen als je zelf niet te groot (< 1.80 m.) bent, anders is iig. bij de grijskenteken-uitvoering de zitpositie nogal krap, omdat vanwege de verplichte minimum maten van de laadvloer de stoelen dan niet meer geheel naar achteren kunnen worden geschoven.

incredible90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:29

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Re: Daihatsu Feroza, ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:25