Outdoor laarzen onderhouden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Outdoor laarzen onderhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 18:21

Ik heb afgelopen week een paar mooie glad leren laarzen van ariat gekocht in de uitverkoop om te dragen met mennen en in/rond een modderige wei. Het zijn hele mooie en ook vrij dure dus ik vind het in dit geval wel extra belangrijk dat ze lang goed blijven. Dus ik vraag me een beetje af hoe vaak jullie je outdoorlaarzen schoonmaken, invetten, insprayen etc. om ze lang mooi te houden? Moet je ivm met mest in de wei en waterdicht houden erg veel extra doen om je leren laarzen goed te houden? Merken jullie verschil tussen het gebruiken van je normale schoenpoets spul of dat van de ariat/petrie etc?

Tammy_

Re: Outdoor laarzen onderhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:30

Ik vet ze regelmatig in, en spoel ze niet te veel af ivm uitdrogen en kou. Tussendoor haal ik er even een doekje over.
Ik gebruik Rapide, om de laarzen schoon te maken zadelzeep en daarna wrijf ik ze af met een vochtige doek en smeer ik er leervet op.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:35

Liever 10 dunne laagjes invetten dan 1 dikke laag, die trekt minder goed in. Verder als de laarzen vies zijn afspoelen met water zodat het vuil niet in het leer kan trekken en zo nodig opnieuw invetten. Ik gebruik nooit schoenpoets, wel neutraal ledervet, gebruik hier Grangers en dat werkt erg fijn.

4horsenl

Re: Outdoor laarzen onderhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:26

Inderdaad zoals hierboven ook genoemd wordt. In meerdere laagjes invetten. Dit werkt beter dan 1 dikke laag. Je verdeelt het vet zo beter.