Ik krijg in het voorjaar twee nieuwe verzorgshetjes, ik kijk er nu al erg naar uit. Ik heb ze al eventjes gemeet laatst, even hun karakter bekeken en mogelijkheden besproken. Ik heb nu dus enkele probleempjes:
1. De appaloosa shet wilt niet meelopen.
Ja, ik wilde eventjes een rondje stappen in de weide, maar madame wilde niet meelopen xd Ze werkte ook niet tegen, ik kon haar wel meetrekken, dan kwam ze hooguit een stap verder. Dat had natuurlijk geen zin. Mijn vraag is nu: Hoe krijg ik haar wel mee?
2. De bruine shet rent weg als ik dichtbij kom en bokt
Ook wilde ik het even proberen bij de bruine shet, maar helaas rende ze meteen weg als ik dicht in haar buurt kwam. Ook bokt ze erg veel. Hoe maak ik haar rustiger zodat ik haar halster om kan doen, in iedergeval. Als het halster om is kan ik natuurlijk gewoon dingen doen met haar.
Dan heb ik nog een dilemma.....
De shets krijgen geen halsters mee waarschijnlijk als ze naar de stal komen, dus die moet ik halen. Ik haal er eerst maar even één, maar welke:
1. Touwhalster (op maat gemaakt bij Lovelance wss)
2. Stalhalster (van agradi)
Ik denk zelf dat stalhalster verstandiger is, daar kun je alles mee. Maar Touwhalster is goed voor vrijheidsdressuur, wat ik dus wil doen.
En als laatste.....
Ik heb zelf een touwhalster gemaakt, maar die is niet helemaal geweldig haha. Kan ik daarmee ook buiten de weide of word dat gevaarlijk, i.v.m. losschieten van het halster?
Liefs,
Kathie (mieske200)