Helaas hebben we slecht nieuws gekregen over de leider van de groep. Hij gaat ingeslapen worden door problemen in zijn rug. (Ga ik verder niet over uitweiden omdat het niet relevant is voor mijn vraag)
Mijn vraag is eigenlijk, wat nu? Wat gaat er gebeuren als de leider van de groep er niet meer is? En nu komt er weer een plekje vrij in de groep, dus wat is dan het handigst om er bij te zetten? Een ruin?
Ik denk dat mijn paard niet de nieuwe leider zal worden, aangezien hij (extreem
) onderdanig is. Verder is er geen andere ruin (behalve de shet dan, hihi). Betreft de huisvesting, ze staan overdag op een paddock (in de zomer ook op wei). Er is een schuilstal en ze krijgen over de hele dag hooi. Voor 2 paarden zijn er stallen. De Fries en KWPN'er staan in de winter 's nachts op stal. De rest staat 24/7 buiten. Op dit moment is de groep erg rustig en in balans. Daar gaat natuurlijk verandering in komen door een nieuw paard (en daarna nog één). Ik vind het best spannend!
Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie tips en ervaringen. Ik heb nog niet ergens meegemaakt dat een leider van de groep wegging en ik kwam er ook geen topics over tegen. Alvast bedankt voor jullie hulp!