moeite met techniek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melissatjeee

moeite met techniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 17:43

Hallo mijn naam is Melissa.

Ik rij nu al zins 3 april bij een manege maar daarvoor heb ik heel veel op de pony van me vriend gereden. ( ja, ik weet het, het is eigenlijk niet verstandig om zonder ervaring buitenritten te maken en cross crountry te doen).

Ik ben vanaf vorige week ( 12 november) door gestroomd naar de volgende groep en daar ben ik heel erg blij mee. Alleen ik heb soms nog heel veel moeite met de overgang van draf naar galop. Ook zou ik graag willen weten hoe ik met een paardje aan teugel zou kunnen rijden.

Hopelijk hebben je tips en trucks voor mij

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:48

Goed paardrijden is geen kwestie van tips en trucs maar van hele goede lessen nemen en veel oefenen. Echt goede lessen, dus wees kritisch. Er zit veel kaf tussen het koren.
Een paard ontspannen, recht en nageeflijk kunnen rijden is als t goed is een gevolg van die lessen en het vele oefenen. Bedenk dat ontspanning altijd het uitgangspunt is. Een paard dat met druk en dwang gereden wordt zal nooit nageeflijk zijn. Ook al loopt ie misschien wel in een krulletje.
Ik lees dat je pas een half jaar rijdt, tel er nog maar heel wat jaartjes bij op voordat je daar aan toe bent. Maar laat je niet ontmoedigen, het proces er naar toe is ook leuk.

melissatjeee

Re: moeite met techniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 17:53

Bedankt!

Ik laat mij zeker weten niet ontmoedigen! ik vind veelste leuk en dat ik al na een half jaar door mocht naar de volgende groep werkt voor mij alleen maar beter.

Ik wil absoluut niet te hard van stapel lopen, maar ik dacht, niet geschoten is altijd mis en ik kan er altijd naar vragen.

:D

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:31

Is het mogelijk wat prive lessen te nemen Hier leer je veel van En heb je 1 op 1 begeleiding Om te oefenen wat je moeilijk vind

melissatjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 11:14

Dat is zeker een mogelijk en dat heb ik tot nu toe 1 keer gedaan. Ik ben van plan dat wel te gaan doen vaker. Alleen dat is best wel heel veel geld dus ik moet even kijken hoeveel ik dat kan doen.