Camera in trailer, hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Camera in trailer, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 14:57

Hallo,

Ik zou graag een camera in de trailer willen zodat ik onderweg eens een blik op ponylief kan werpen.
'Probleem' is echter dat ik geen eigen trailer heb en dus telkens huur.

Iemand ideeen of ervaringen om dit te verwezenlijken?
Ben al wel wat meer informatie aan het zoeken over babyfoons met camera en achteruitrijcamera's, echter ben ik er nog niet over uit hoe ik deze moet bevestigen aangezien ik niks vasts kan creeëren.
Ook de stroomaansluiting zit ik nog mee dan.

Alle hulp is welkom

Groetjes Karin

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:08

Een tijd geleden wou ik ook een camera in de vrachtwagen. Ik heb ook eerst gezocht naar babyfoons en achteruitrijcamera's, maar ik kwam er al snel achter dat deze goedkopere oplossing niet echt ideaal was.
Ik heb een deftige, dure trailer camera gekocht en ben hier heel tevreden over.
Want met iets goedkoper heb je toch vaak problemen.
Er bestaat ook een draadloze variant, die voor jou misschien een oplossing kan zijn, aangezien je een trailer huurt. De camera zelf doe je in de sigaretten aansteker en de camera werkt op batterij geloof ik.

Freya6

Re: Camera in trailer, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:22

Oh een camera in de trailer is zo fijn. Ik wil echt niet meer anders. Nu ben ik totaal geen trailermens, maar sinds ik met de eigenaar van mijn projectpaard met camera mee heb kunnen kijken, ongelofelijk wat een info je anders mist.
Super goed dat je dat gaat doen!!

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:20

Ik kan ook niet meer zonder!
Zeker omdat ik vaak alleen met hem op pad ben en hij vroeger echt een probleem had op transport, wil ik op elk moment kunnen kijken hoe het met hem gaat.
Je krijgt tijdens de rit ook zo veel informatie mee.
Ik pas mijn rijstijl aan aan het gedrag van mijn paard: is hij lekker relaxed, dan kan ik op de snelweg wat sneller gaan. Wordt hij nerveus door voorbij rijdende vrachtwagens, ga ik weer wat trager enz.
Vroeger was hij heel bang en leunde de hele rit met zijn achterste tegen de achterwand. Nu kan ik de hele rit de punt van zijn staart zien, dus hangt hij niet meer tegen de wand.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:29

Ja precies, het geeft enorm veel rust, waar eerder met hand voor de ogen moest worden gereden, op hoop van zegen, is het nu gewoon veel relaxter. Zo zien we dat het paard vastzit in zijn hooinet en kunnen even stoppen. Of dat hij super relaxt in de trailer staat te eten. Erg fijn.
Laatst moest er gereden worden met een andere auto zonder camera, ik was geneigd om uit te stappen en er niet aan te beginnen.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:24

Ik ben ook benieuwd naar een oplossing welke in meerdere trailers gebruikt kan worden. Iemand tips?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:31

Het zou kunnen door een cameraatje aan de binnenverlichting van de trailer te koppelen. Maar dat is lastig.. Of via een kabel door de kofferbak en dan via het deurtje naar binnen. Dan aan de binnenkant met een tie-wrap ergens aan vast maken