Zie [VVDD] Sponsorrit voor Roparunteam 345 voor meer info.
Nu krijgen we echter behalve aanmeldingen voor sponsors ook vragen van mensen of ze tegen betaling de rit mee mogen rijden. Het team zelf was er erg enthousiast over. Nu zijn dit geen paardenmensen en toen ze mijn bezwaren hoorden werden ze wel wat nuchterder

De vraag is dus of we dit moeten willen. Ik wil wel kijken naar de mogelijkheden en onmogelijkheden om wel goed onderbouwd ja of nee te kunnen zeggen. Omdat ik zelf geen ervaring heb met zoiets, even een topic op bokt.
Waar moeten we rekening mee houden als we dit willen doen?
- vergunning bij gemeente? Is het een evenement?
- startterrein moet groot genoeg zijn voor trailers. Waar wij willen starten kunnen maar een stuk of 5 trailers staan. Dus daar moet een andere locatie voor gezocht worden.
- 1 grote groep en dan een maximum instellen van het aantal paarden (15?)? Met als eis: verkeersmak (route is voornamelijk langs de weg), ruiter 18+, op eigen verantwoordelijkheid. Ik vind het bijvoorbeeld nogal spannend om met die van mij in een groep onbekende paarden te rijden.
- starttijd tussen 10 en 12 's ochtends, waarbij wij zelf de aftrap doen om 10 uur en mensen zelf in die 2 uur kunnen starten, individueel of in kleine groepjes? Moet dat georganiseerd/gecoördineerd worden? Moet een route uitgezet worden of voldoet een kaartje?
- wat ben ik allemaal nog vergeten?
Als ik het zo uiteen zet, sta ik er niet om te springen om het te organiseren

Maar voor het team kan het wel een leuke opbrengst zijn en op zich is het ook wel weer leuk om te organiseren. Overigens kan ik hulp van het team inroepen hierbij, dus ik hoef zeker niet alles alleen te doen.
Wie kan mij verder helpen?