Sponsorrit organiseren, wel of niet doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Sponsorrit organiseren, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 23:25

In februari gaan bokker Liesbethje en ik een sponsorrit rijden voor Roparunteam 345.
Zie [VVDD] Sponsorrit voor Roparunteam 345 voor meer info.

Nu krijgen we echter behalve aanmeldingen voor sponsors ook vragen van mensen of ze tegen betaling de rit mee mogen rijden. Het team zelf was er erg enthousiast over. Nu zijn dit geen paardenmensen en toen ze mijn bezwaren hoorden werden ze wel wat nuchterder :+

De vraag is dus of we dit moeten willen. Ik wil wel kijken naar de mogelijkheden en onmogelijkheden om wel goed onderbouwd ja of nee te kunnen zeggen. Omdat ik zelf geen ervaring heb met zoiets, even een topic op bokt.

Waar moeten we rekening mee houden als we dit willen doen?
- vergunning bij gemeente? Is het een evenement?
- startterrein moet groot genoeg zijn voor trailers. Waar wij willen starten kunnen maar een stuk of 5 trailers staan. Dus daar moet een andere locatie voor gezocht worden.
- 1 grote groep en dan een maximum instellen van het aantal paarden (15?)? Met als eis: verkeersmak (route is voornamelijk langs de weg), ruiter 18+, op eigen verantwoordelijkheid. Ik vind het bijvoorbeeld nogal spannend om met die van mij in een groep onbekende paarden te rijden.
- starttijd tussen 10 en 12 's ochtends, waarbij wij zelf de aftrap doen om 10 uur en mensen zelf in die 2 uur kunnen starten, individueel of in kleine groepjes? Moet dat georganiseerd/gecoördineerd worden? Moet een route uitgezet worden of voldoet een kaartje?
- wat ben ik allemaal nog vergeten?

Als ik het zo uiteen zet, sta ik er niet om te springen om het te organiseren :o
Maar voor het team kan het wel een leuke opbrengst zijn en op zich is het ook wel weer leuk om te organiseren. Overigens kan ik hulp van het team inroepen hierbij, dus ik hoef zeker niet alles alleen te doen.

Wie kan mij verder helpen?

friesiszwart

Re: Sponsorrit organiseren, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 08:16

ik zou eerst naar de gemeente gaan en vragen of er dingen geregeld moeten worden. vergunningen, soms als je een puzzeltocht uitzet is er bv geen vergunning nodig maar als je in optocht rijd bv weer wel etc. Indien je met een grotere groep bent zul je ook moeten denken aan klaar overs etc.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 08:50

En check even goed hoe een en ander werkt met aansprakelijkheid als ze de door jou georganiseerde rit rijden.

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 08:55

Hi Amanda,

Top dat je dit doet voor de Roparun! Ik zit zelf in Team 123 en doe al een paar jaar mee. Maar dit is totaal offtopic :D

Ik zou, indien er meer aanmeldingen komen, zorgen voor een route op kaart en enkele herkenningspunten op de route zelf maken. Zorgen dat er bij (drukke/gevaarlijke) kruispunten mensen staan, zorgen voor een centraal telefoonnummer die mensen kunnen bellen mocht er toch iets mis gaan.

Starttijd kun je ook eigen keus laten. Je kan bijvoorbeeld zeggen dat mensen tussen 16:00 en 16:30 binnen moeten zijn. Dan kunnen mensen zelf doorgeven hoelaat ze denken te starten. Ik zou het zelf niet veel later maken dan die tijd, mocht er iets gebeuren dan is het al snel te donker.

Als ik ergens mee kan helpen dan doe ik dat graag. We doen het ten slotte allemaal voor hetzelfde doel!

Heel veel plezier en success!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:07

Persoonlijk zou ik het niet doen, dit omdat je dan drukker bent met alles organiseren en regelen en dat je dan niet van je eigen rit kunt genieten.
Er komt een hoop extra geregel bij wat je als je alleen of met zijn 2en gaat niet hebt.

Succes

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:20

Kijk ook naar hoeveel ehbo'ers,er moeten zijn als het als evenement wordt gezien.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 09:48

Goeie punten allemaal. Ik geloof niet dat ik daar allemaal zin in heb, hoe leuk het ook is dat iedereen zo enthousiast is :o