Bucas power turnout light

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Bucas power turnout light

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 14:23

Hallo,

Ik heb een vraag over de Bucas power turnout light
Welke bokkers hebben deze deken en hoe bevalt deze?

Ik zou hem graag op mij haflinger leggen. Hij is geschoren. Behalve zijn benen en hoofd.

De deken zou van +15 tot -10 kunnen, zonder van deken te wisselen. Maar hoe zit het dan als ik mijn haf opnieuw scheer dus dunnere vacht heeft? Blijft de temperatuur dan wederom hetzelfde?

Of is het maar gewoon een mooi praatje? Ik zou graag advies en meningen horen, vind de deken te duur om zomaar aan te schaffen.

Yessy

Re: Bucas power turnout light

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:27

Ik heb hem het volledig dekenseizoen op m'n ongeschoren vrij fluffy paard liggen, alleen met sneeuw of veel regen gaat de hals erbij op. Dit gaat perfect maar ik kan me goed voorstellen dat een geschoren paard het koud krijgt als de temperaturen echt lager worden, dan zou ik voor de extra gaan.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:28

Ik heb zowel de power turnout light als de power turnout extra en vind het echt super dekens (de light is al zeven jaar oud en gaat nog steeds mee). Het temperatuursbereik is inderdaad heel breed, maar als enige deken op een geschoren paard zou ik toch ook de power turnout extra kiezen

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 15:48

Over die turnout extra ben ik het helemaal eens :j

Maar die is niet in Big neck uitvoering die ik nodig heb

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 16:04

Dan zou ik uitkomen bij de Bucas Multi Power, daar zit een onderdeken bij.
Dan is de Power turnout light + die onderdeken, zijn apart van elkaar te bestellen in Big neck

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 11:48

Is de pasvorm van alle Bucas dekens gelijk?
Dus de smartex en power, zit daar nog verschil in?

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:24

Ik denk dat de pasvorm van de Smartex en Power wel redelijk gelijk is. Mijne staat met de Smartex en zijn vriendjes met de Power en het lijkt me zo bijna dezelfde deken, alleen een andere kleur (en uiteraard wat andere specificaties).
Ik had eerst ook de Turnout Power Light, maar deze heb ik weer van de hand gedaan omdat ik de Big Neck pasvorm juist minder goed vond passen bij mijn brede Tinker dan de normale uitvoering. :)
Met de Multi Power heb ik echter geen ervaring, heeft die verder wel dezelfde sluiting etc als die andere twee? Want er zit wel weer een wereld van verschil tussen de eerder genoemde dekens en bv de goedkopere Freedom lijn; die past dan weer totaal niet op mijn paardje.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:30

De temperaturen die Bucas aangeeft zijn temperaturen die gelden voor het gemiddelde, ongeschoren paard. Voor een geschoren paard zul je een onderdeken nodig hebben voor in de winter.

De pasvorm van de Smartex en Power dekens zijn identiek.

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 00:53

Ik heb nu op zoef de power turnout extra liggen, ze is niet geschoren maar wel een dunne vacht. Ze heeft het nooit te warm of te koud onder de deken ik vind het ideaal:)