Ik rij toch al aardig wat jaren wedstrijden, maar vrijdagavond had ik iets op mijn protocol staan waarvan ik niet weet wat de jury hiermee bedoelt. Voor een stukje verzamelde stap na een keertwending, kreeg ik een 4 met als commentaar P.R. Naar mijn idee was er niks mis met de stap en is er ook niks geks gebeurd. Iemand enig idee wat P.R. betekent?
Ga ik ook voor, maar beter nog, wat denk je zelf dat er aan dat stukje oefening mankeerde? Dan kan je allicht ook de afkorting wel herleiden.
Sjolvir
Geplaatst: 16-11-14 19:05
myself133 schreef:
Moest er niet iets bij die letters?
Hmm, dan onderstrepen ze meestal de letters die al voorgedrukt staan om te benadrukken dat je daar langs moest.
_Lotte_
Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-14 19:08
Praten doe ik eigenlijk nooit in de proef, dus dat lijkt me sterk Rechtrichten lijkt me ook vreemd, omdat hij volgens mij helemaal recht was. Persoonlijk record hoop ik niet bij een 4 Passen ruimer zou misschien kunnen. Je moet er maar op komen! Ik rij M2, dus dan komen de P en de R nog niet in de proef voor! Naar mijn idee ging er helemaal niks mis in dat stukje. Keertwending was goed en stukje stap ging ook niks mis eigenlijk haha. Daarom vind ik het ook zo vreemd.
Ik zou toch gaan voor passen ruimer. Het lijkt mij dat als je paard niet rechtgericht was, dat ze dat de jury dat allang gezegd zou moeten hebben, tenminste, in mijn optiek. Praten lijkt mij ook niet, omdat daarvoor die afkorting niet logisch is.
verzamelde stap, is passen ruimer niet echt van toepassing.. Bij het stuk uitgestrekte stap allicht wel, maar dat is pas verder op.
roosje78
Geplaatst: 17-11-14 12:26
He, wat grappig, dat had ik vrijdagavond ook op mijn protocol staan en meerdere met mij in de klasse z1/2. Maar wij waren tot de conclusie gekomen dat het staat voor progressief. Bij mij stond nl pr gereden, wat dus is progressief gereden wat niet echt de bedoeling is in het z1/2.
Er is een lijst met afkortingen, alleen deze stond er niet op. (degen die ik vond dan)
roosje78
Geplaatst: 17-11-14 13:51
Gaat het om proef 22, punt 11/12? En dan voor punt 12 staat bij pr?
Dan kan ik het begrijpen nl. Misschien heb je toch nog een pasje draf gedaan, of niet meteen verzamelde stap, maar arbeidsstap? Dan rijdt je hem nl progressief. Ze willen echt een overgang zien van galop, verzamelde stap en niets tussendoor -> dus niet progressief.
Remember
Geplaatst: 17-11-14 14:16
Als jurylid kan ik niks bedenken ...
Een 4 voor de verzamelde stap na de KW impliceert óf flink verlies van takt/zuiverheid in de stap óf een storing (tdh, draaft aan, schrikt). In het 1e geval zou je iets van 'taktverlies' neerzetten en in het 2e geval weet je als ruiter ook wel dat er iets fout ging. Als het voor 'paard rechtrichten' zou staan lijkt een 4 me wel heel streng. Heb je zelf een idee wat er fout/minder gegaan zou kunnen zijn, zodat je een richting hebt waarin je het kunt zoeken?
Dan zou het bij de keertwending zelf moeten staan, niet bij het stukje stap.
Scum
Geplaatst: 17-11-14 14:23
Misschien moest er iets langers komen te staan maar kon de schrijfster het niet bijbenen. Dus nadat ze Pr heeft geschreven moest ze het volgende onderdeel opschrijven en daarna vergat ze om Pr af te maken?
Ben idd bij ROS gestart en ben dus niet de enige.. Het is alleen echt niet bij een overgang, dus progressief lijkt me raar. Misschien op het verkeerde lijntje geschreven, want daarna is wel overgang.
roosje78
Geplaatst: 17-11-14 19:37
Bij ons, diegene die voor mij reed en bij mij, stond het inderdaad bij een overgang. Bij mij klopte het ook, ik moest van galop naar hh en dat deed ik via de stap, wat dus progressief is.
essie_blue
Geplaatst: 17-11-14 19:57
Kan je eventueel niet in contact komen met de desbetreffende jury?