L2 vraagje m.b.t. halthouden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

welke variant is het nu?

Draf-halt
1 (16%)
Draf-halt maar enkele stappassen akkoord mit netjes gereden
2 (33%)
Draf-enkele passen stap-halt
3 (50%)

Totaal aantal stemmen: 6

vencedor

L2 vraagje m.b.t. halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 18:20

Voorheen reed ik vanuit draf meteen naar het halthouden. Hier kreeg ik onvoldoendes voor want het moest progressiever (draf-stap-halt) . Dit hoort pas in de M.

zodoende dus draf, twee passen stap en halt. Dat doe ik nu al even en rijd mijn voldoendes. Tot vandaag... precies hetzelfde riedeltje, draf, twee passen stap en halt. Voila 2x een 5 met als commentaar vanuit draf meteen halthouden.

Nou wat rondvragen werd ik er ook niet veel wijzer van ( jury's, instructies, mede wedstrijdruiters) Deze varianten waren het meest voorkomend.

- progressieve overgang gewenst. Dus draf-staf
- progressief maar enkele passen stap akkoord mits fatsoenlijk gereden.
- progressief niet gewenst. Draf-stap-halt.

Kan iemand hier licht op werpen? Anders moet i

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:37

Pas vanaf het M moeten overgangen niet-progressief worden uitgevoerd, dus draf-halt. B en L mogen overgangen nog progressief, maar een niet-progressieve overgang in het L2 mag niet afgestraft worden (mist goed uitgevoerd), je verhoogt immers de moeilijkheidsgraad en bij goed uitvoeren moet je dit juist belonen!

Renskexb

Re: L2 vraagje m.b.t. halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:41

heb je de naam nog van de jury op je protecol staan? Zoja dan zou ik zeker maar eens naar de KNHS gaan bellen en het vragen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:58

De overgang moet in het L progressief, middels enkele passen stap.
Maar: wanneer jij direct een vloeiende overgang naar halt maakt, met actief onder komen van de achterbenen, goed los in de bovenlijn en zonder storingen in de aanleuning dan mag een niet progressieve overgang niet afgestraft maar ook niet extra beloond. Gaat de niet progressieve overgang fout dan wordt het strenger afgestraft dan dezelfde fout bij een progressieve overgang.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 19:30

Dubbel topic.foutje getemd

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:14