Vraagje over springwedstrijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welshponyfan

Vraagje over springwedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 22:12

Hallo !

Ik heb een vraag: vanaf welk aantal deelnemers(met springen dus) mag je de categorieën samenstellen? (of hoe je dat ook noemt :P)
Ik spring L met een B pony, nu zie ik vaak op de startlijst dat er maar heel weinig meedoen in mijn klasse, dus dan doen ze de L/C erbij . (dan word het dus L/BC). logisch.
A.s zaterdag heb ik weer springconcours, nu doen er in de L/B 7 deelnemers mee, en in de L/C 10 deelnemers. er stond boven de startlijst: L/ A/B/C. (er deden geen a pony's mee!) waarom doen ze L/BC en niet gewoon L/B en L/c apart ?

Hopelijk snappen jullie het,het is nogal moeilijk uit te leggen ;)

Groetjes mij :)

Welshponyfan

Re: Vraagje over springwedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 16:45

Helemaal niemand ??

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:48

Dit mag en is voor de organiserende vereniging voordeliger met prijzengeld. Anders moeten ze 2 keer een 1e prijs uitreiken etc.

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 16:51

Daantjuh88 schreef:
Dit mag en is voor de organiserende vereniging voordeliger met prijzengeld. Anders moeten ze 2 keer een 1e prijs uitreiken etc.

Ahh ik snap het. bedankt voor je reactie!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:25

Als een rubriek 8 of minder deelnemers heeft, dan mag het in handicap met een naastgelegen klasse verreden worden. Dit was dus toegestaan.
Ze doen dit inderdaad om de kosten te drukken. Anders kan het voorkomen dat er voor een organisatie geld bij moet om een wedstrijd te organiseren, dan zouden er dus weinig ponywedstrijden overblijven ben ik bang.