Pony staat nat in de wei (op zonnige dag)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cadeautje23

Pony staat nat in de wei (op zonnige dag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 19:41

Onze Haflinger lijkt het heel snel warm te hebben. Op stal - waar ze overigens weinig staan - ligt er in no time een laag condens op zijn vacht. Vandaag viel het me op dat hij eigenlijk al aan het zweten was van het zonnetje - zonder dat hij aan het werk was (en het was maar 13 graden). Hij is al wel flink wollig - toch vraag ik me af of dit normaal is. Herkennen jullie dit?

Ineke2

Re: Pony staat nat in de wei (op zonnige dag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:43

Ja ik herken dit en dat was bij mijn Ijslander ook. Daarom heb ik haar borst en der halve hals geschoren.
Ze staat nu nog 24/7 buiten zonder deken, gaat prima. Ze kan haar warmte veel beter kwijt en staat niet meer te zweten in de wei.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:43

jup, het is gewoon veel te warm voor de tijd van het jaar en daar kunnen ze niet tegen.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:45

Ik had het met mijn shetlander, niet warm niets en toch al met condens op zijn vacht in de wei.
voelde ook enorm warm etc. terwijl het helemaal niet warm is buiten..
zijn vacht werd steeds plakkeriger en plakkeriger vh zweet de afgelopen dagen en ik heb hem vandaag dus maar geschoren..

Ik herken het dus wel,
het is nog altijd vrij warm voor de tijd vh jaar en moet toekennen dat de vacht bij mijn shet dit jaar niet echt lang is geworden, maar veel dikker is gegroeid..
echt ademen deed de vacht helemaal niet meer..

CharlottevdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:52

Heeft mijn shetlander ook, heb de ene zijn luchtpijp en borst laten scheren en sindsdien heeft hij er geen last meer van. Het voordeel van alleen de borst scheren is dat ze geen deken op hoeven dat is wel zo prettig.

Floxjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:58

Ben het eens met Caira,
de paarden zijn het echt niet gewoon want het is simpelweg ook niet normaal..