Korte rijlaars gezocht voor heeele dikke kuit!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NataschaAFCA

Korte rijlaars gezocht voor heeele dikke kuit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 14:16

Goedemiddag!

Ik ben een klein dwergje van 1.55 m, ik rij nu met mn jodhpurs met sokken. Er komen chaps. Nou wil ik echter gewoon rijlaarzen! Ook voor het op stal rond dwarrelen en in de modder rond banjeren.

Mijn voetmaat is echter 40. Met een brede voet, mijn onder beentjes zijn intotaal van voet tot knie misschien net 40 centimeter. Plus mijn dikke dikke dikke onderbenen zijn gemiddeld zo'n 55 cm! Normale laarzen worden het niet en extra wijd al helemaal niet. Hebben jullie ervarigen hiermee of kennen jullie iets onbekends? Misschien een lagere laars. Of wat dan ook.

Groetjes!

KenJeMe

Re: Korte rijlaars gezocht voor heeele dikke kuit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:18

Kijk eens op de site van Amazone XL!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:18

Kijk eens op amazonexl.nl naar de rijlaarzen van Fuller Fillies :-).

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:20

Hier het zelfde probleem, een mollig smurfje met dikke varkens pootjes :D
Heb laarzen op maat laten maken, kost wat maar zit als gegoten!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:21

Je kan bij Lipica terecht voor maatlaarzen voor een leuke prijs.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:25

Ik heb bij petri rijlaarzen laten aanmeten (ik heb maat 39 in de voet en maat 42/43 in de kuit...), heb daar flink wat voor betaald, dus bagger er niet mee door de modder (daar heb ik stalschoenen voor). Heb altijd met dat probleem gezeten met mijn dikke benen. Helaas nooit een goedkope oplossing gevonden.

NataschaAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 14:38

Ik hoef ook echt geen dure dressuur laars, ben een recreatie rijder. Balen dat alles van leer is. Op Lipica heb ik net even zitten kijken maar is niet echt wat ik zoek. Nouja wel wat ik zoek maar, ik wilde eigenlijk gewoon van die rubber Aigle laarzen. Of hoe het merk ook heet haha.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:44

zoek dan eens naar muckboots, die hebben een neopreen schacht en dat rekt super mee. Ze zijn niet mooi maar erg praktisch, warm en waterdicht.

Overigens als je eenmaal leren rijlaarzen hebt gehad wil je geen rubberen meer.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:50

Ik heb deze laars:
http://www.divoza.com/collectie/overig/ ... laars.html

Met name omdat ik hele korte benen heb. Ik heb alleen de normale versie. De versie uit de link is met een wijdere schacht. Ik ben nu aan mijn 2e paar bezig en zou niet anders willen als recreatieruiter.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:56

NataschaAFCA schreef:
Ik hoef ook echt geen dure dressuur laars, ben een recreatie rijder. Balen dat alles van leer is. Op Lipica heb ik net even zitten kijken maar is niet echt wat ik zoek. Nouja wel wat ik zoek maar, ik wilde eigenlijk gewoon van die rubber Aigle laarzen. Of hoe het merk ook heet haha.

Hier idem..

je komt in de op maat gemaakte laarzen uit..

ook ik heb relatief korte onderbenen (ben 1.63m).. bij mij zijn mijn onderbenen niet 'dik'. maar door duursport heb ik er een stel mannenkuiten onder hangen... Wat eigenlijk niet eens opvalt.. totdat ik rijlaarzen wil..

ik heb nooit in rijlaarzen gepast, zelfs de schacht van xl blijft halverwege de kuit steken en dan voel ik mijn aderen daar al kloppen. ook met rits en elastiek werkt niet, die krijg ik wel aan mijn dan is mijn been gelijk lood en mijn bloedtoevoer afgeknepen.

ik ben een tenenloper van nature, ook met lange afstanden en fietsen, mijn spieren waaronder dus mijn kuiten zijn daardoor kort en compact (ook met zwemmen strek je de tenen, niet je hielen dus je kuitspieren zijn niet 'uitgerekt).

omdat ik ook te korte hemstrings heb, ben ik de afgelopen maanden bewust gaan letten op het afrollen van mijn voet, verlengende oefeningen gedaan voor mijn hemstring (omdat ik daar dus wel last van krijg)

en wonder boven wonder.. Ik was mijn rijschoenen en chaps aan de andere kant van het land vergeten laatst. ik naar het ruiterhuis, grrr nieuwe jophurs en chaps is toch weer duurder dan een stel goedkope rubbere laarzen. voor de gein probeer ik toch maar weer eens de goedkope rijlaarzen en zowaar, ik plopte erin met het welbekende vacuumzuigende geluid!!!! voor het eerst in mijn leven pas ik rijlaarzen..

dus voor alle kleine propjes, die geen 'overgewicht' hebben op de kuit, maar toch niet in een rijlaarspassen.. probeer eens standaard je kuitspieren te verlengen door oefeningen en correct afwikkelen tijdens het lopen.. je kuitspier kan er langer en 'slanker' door worden.. ik ben het levende bewijs lol.

overigens ik ben dus ook recreatieve ruiter.. er zullen best rijlaarzen te vinden zijn van meer dan 250 euro die passen rond de kuit, maar dat gaat toch echt veel te ver.. heb nu een paar van 50 euro en vind dat mooi zat (max budget was 100)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:42

NataschaAFCA schreef:

Rubberen aigle laarzen paste ik op een gegeven moment ook niet meer zelfs de xxxl schacht was nog te strak. Kreeg de laars wel aan, maar zoog zo vacuum dat uitdoen een hel was.
Heb voor het stal werk stalschoenen of kaplaarzen. Met het rijden draag ik mijn op maat gemaakte rijlaarzen.

NataschaAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 12:28

Vreselijk is het! Ik ga nou eerstdaags de grootste wijdte maat van Aigle passen. En omdat ik al weet dat ik er nevernooit inkom met mn dikke kuiten. Kijken of het eventueel afgeknipt kan worden of wat dan ook. Super bedankt voor jullie reacties in ieder geval.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:27

Mocht je echt genoegen nemen met een simpele laars en wil je zo min mogelijk uitgeven, dan zou je kunnen kijken of een rubberen laars aangepast kan worden. Bijvoorbeeld dat de schoenmaker de laars inkort en weer netjes afwerkt aan de bovenkant. Daarnaast kan de schacht opengemaakt worden om er een strook elastiek tussen te plaatsen. Even gedoe en niet de mooiste oplossing, maar het is vast goedkoper dan op maat gemaakte laarzen.

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:35

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:37

Amazone xl inderdaad.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:28

Als je een laars wilt waar je lekker mee rond kunt baggeren en je het niet zo erg vind als de laars niet helemaal hoog is, kun je ook eens kijken naar een outdoor laars. Heerlijk warm en waterdicht.

Deze bijvoorbeeld: http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/them ... ahoma.html