Witte uitslag horka outdoor laars

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mnon1994

Witte uitslag horka outdoor laars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 12:46

Hallo.

Ik zit al een tijdje te twijfelen om outdoor laarzen van horka te kopen.
nu was ik laatst bij een ruitersport zaak die de horka kensington verkocht, maar daar zat allemaal witte uitslag op. en omdat ze mij toch niet fijn paste er verder niet na gevraagd wat dit was (achter af dom natuurlijk)

Nu liep ik laatst in de intratuin, en hun hebben ook horka outdoor laarzen, ( weet zo niet welk model ) deze zat mij wel redelijk.
maar ook deze laars had witte uitslag.

Heeft iemand hier verder ervaring mee? is het witte er na een keer poetsen er af, en blijft het weg of komt het terug?

upendo

Re: Witte uitslag horka outdoor laars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:53

Volgens mij is dat hetzelfde als wanneer je een hoofdstel ergens in een vochtige ruimte een tijdje laat liggen. Dan komt er schimmel op. Ik ga er vanuit dat dat bij de laarzen ook zo is, ik heb al tijden deze laarzen en als ik er een doekje overheen haal is het zo weg.

Voor de zekerheid zou je in de winkel even kijken of je het weg kan poetsen. Zo ja, dan weet je dat het niks ergs is, zo nee, lekker laten staan. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:54

Het kan dat er schimmel op is gekomen.
Vochtige ruimte, lange tijd staan, dan kan dat gebeuren.
Even vragen of even met een zakdoek oid wegpoetsen (maar wel zorgen dat niemand het ziet :+)

Horsecheck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:50

Dat zal waarschijnlijk vocht zijn. Als je de outdoorlaarzen langere tijd gebruikt kunnen er ook wat witte kringen of vlekken op komen, maar dat kun je wegpoetsen.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:48

Wanneer het lederen laarzen zijn, dan komen de witte vegen waarschijnlijk door hoe het leer gevet is. Dit kan je makkelijk weghalen door een föhn op de laagste stand te zetten en op goede afstand de laarzen te verwarmen. Het vet wordt dan warm en kun je het makkelijk uitpoetsen.

Het zal wel vaker terugkomen, maar met een zachte doek oppoetsen en het is weer weg!

tet70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:52

Leer invetten geeft schimmel, met olie heb je dat niet :)

Floxjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:53

Waarschijnlijk is het van ze zo te laten blinken,
dat ze die witte uitslag krijgen of te wel vet.

VivianS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:08

Zelf heb ik deze laarzen enige tijd terug ook gekocht. Deze heb ik toen gekocht bij Epplejeck en al deze laarzen hadden ook "witte uitslag". Dit schrok mij toen ook af en heb gevraagd waar door dit kwam en het had inderdaad te maken met een te lange tijd in een vochtige ruimte staan. Ze lieten me toen ook gelijk zien dat je het met een droge doek zo wegpoetste. Uiteindelijk deze laarzen toch gekocht want ze zaten als gegoten en tot op heden nog geen moment spijt gehad. Ik loop er overal mee doorheen en dat witte is nog steeds niet terug gekomen en mocht dit wel het geval worden dan is het zo weg te wrijven met een doek.