Mijn rechten als consument bij een slecht zadel! Help!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heksica

Mijn rechten als consument bij een slecht zadel! Help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 16:20

Wie kan mij helpen? Heb een nieuw zadel aan laten meten maar het is scheef! Ter plaatse is het bijgevuld maar het is nog steeds scheef! Weet iemand wat mijn rechten als consument zijn? Het zadel is gewoon netjes betaald maar ik zit er een beetje mee in mijn maag. Over een aantal weken komen ze nog es terug om het zadel opnieuw bij te vullen maar jullie begrijpen het het al, wil het liever terug geven...heb nu een kn wat keurig recht ligt! Heb net op een Luc childeric gereden dat ook super lag en zat. Ben een beetje bang dat de zadelmaker gaat zeggen dat ik of scheef zit of dat mijn paard scheef is!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Mijn rechten als consument bij een slecht zadel! Help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:22

Heb je al besproken met het bedrijf of het mogelijk is om hem terug te nemen? Wie weet is dat gewoon geen probleem?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:22

En waarom is het zadel schreef? Hoe stap jij eigenlijk op je paard?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:30

Je vraagt dit op de verkeerde plaats. Ik heb dit doorgegeven, dus een moderator zal het wel verplaatsen naar de juiste plek. Niet druk om maken.

Allereerst: heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo ja, die bellen en vragen om advies, daar zijn ze ook voor.
Indien niet, informeer bij een rechtsloket naar je mogelijkheden.

Op basis waarvan heb je vastgesteld dat het zadel scheef is?

Tipje: zorg ervoor dat je niet alleen bent als ze weer komen. Het is niet zo moeilijk voor een handige verkoper om je onder tafel te kletsen. Met meerdere personen erbij is er altijd wel iemand die de juiste vervelende vragen kan stellen.

Heksica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 16:35

Stap op zonder krukje! Zak eigenlijk al direct naar rechts dus de andere kant op! Zadel is vanachter dan nog es extra opgevuld waardoor t aan de voorkant nauw komt te liggen! En ja heb mezelf misschien wel om laten praten....was idd alleen!!!!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:37

WWW --> TAO

En een kleine tip voor de leesbaarheid, gebruik punten ipv uitroeptekens. Dan komt een bericht al anders over.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:44

Heksica schreef:
Stap op zonder krukje! Zak eigenlijk al direct naar rechts dus de andere kant op! Zadel is vanachter dan nog es extra opgevuld waardoor t aan de voorkant nauw komt te liggen! En ja heb mezelf misschien wel om laten praten....was idd alleen!!!!

Tja, dan ligt er al een grote fout bij jezelf.

Mijn zadelmaker heeft mij een boom laten zien die door opstappen zonder krukje nog geen 2 maand oud was :x

Ik stap altijd met krukje op en dan ook de ene x links en de andere x recht en ook weer af op beide kanten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:11

kaatje77 schreef:
Heksica schreef:

Tja, dan ligt er al een grote fout bij jezelf.

Mijn zadelmaker heeft mij een boom laten zien die door opstappen zonder krukje nog geen 2 maand oud was :x

Ik stap altijd met krukje op en dan ook de ene x links en de andere x recht en ook weer af op beide kanten.

Sorry maar dat een boom scheef wordt van opstappen zonder krukje is een zwamverhaal. Dat zegt in mijn optiek meer over de kwaliteit van de zadelmaker dan over de zadels.

TS: laat je dat dus niet op de mouw spelden!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:38

@ikke: Tuurlijk wordt een boom schreef getrokken door al je gewicht aan één kant te gooien! Vind jouw opmerking een zwamverhaal ;)

Dan heb jij nog nooit een zadel van dichtbij gezien incl schreefgetrokken boom :o
En ik heb het over een gerenomeerde zadelmaker, niet over divoza, zadelmarkt of alle andere prutsers die zich verkopen als zadelmaker ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:50

Wij hadden het ook. Had niets te maken met opstappen, zadel was scheef gevuld van de fabriek gekomen. Schijnt nog regelmatig voor te komen. Zadel is een Stübben en Stübben had geen samenwerkingscontract meer met de desbetreffende winkel. Stübben bood aan het zadel kosteloos voor ons recht te maken maar dan was het uiteraard niet gevuld naar de bouw van het paard en het zadel moest naar Duitsland toe.

Wij hebben er toen voor gekozen het verlies te nemen en het zadel aan het laten passen door een goede zadelmaker. Die heeft het tot drie keer toe moeten bijvullen voor het goed lag. Aan de ene kant zat veel minder vulling dan aan de andere kant en aan de ene kant zaten er gewoon harde brokken in.

Fabrieksfout dus en daarom heb je er zeker recht op dat ze het aanpassen. Of ze ook verplicht zijn om het terug te nemen weet ik niet. Bij ons was dat geen optie omdat de betreffende winkel de deuren had gesloten en mijn dochter het verder wel een heel fijn zadel vond.

Paard heeft wel een behandeling van de osteopaat nodig gehad.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:03

Je bent zelf akkoord gegaan met dit zadel, ik vraag me af of je sowieso wel een poot hebt om op te staan dan.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:10

Het hoeft niet snel op te vallen. Zit al heel lang in de paarden maar had het ook niet gezien. Als het een fabrieksfout is heeft ts zeker wel rechten in deze consumentenkoop.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:42

kaatje77 schreef:
@ikke: Tuurlijk wordt een boom schreef getrokken door al je gewicht aan één kant te gooien! Vind jouw opmerking een zwamverhaal ;)

Dan heb jij nog nooit een zadel van dichtbij gezien incl schreefgetrokken boom :o
En ik heb het over een gerenomeerde zadelmaker, niet over divoza, zadelmarkt of alle andere prutsers die zich verkopen als zadelmaker ;)

Dus vroegah toen dat krukje nog niet in de mode was waren alle zadels scheef :')

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:50

Polly schreef:
kaatje77 schreef:

Dus vroegah toen dat krukje nog niet in de mode was waren alle zadels scheef :')

Ja, toen waren ze nog niet zo ver ontwikkeld als nu _/-\o_

Maar goed, als je dat niet in wilt zien, vaak moet je het zelf eerst met eigen ogen zien voordat je het daadwerkelijk kunt geloven. ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:50

Doet dat er wat toen, hoe de TS opstapt? Dan zou je nog mogen verwachten dat de verkoper van het zadel dit herstelt zoals het hoort.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:05

Tuurlijk moet de verkoper dit oplossen, maar hoe je op stapt heeft ook te maken hoe je zadel verder blijft ;)

Ik heb de OP nog even doorgelezen en misschien was mijn oordeel te snel, ik dacht dat het zadel na verloop van tijd schreef was geworden, maar lees nu dat dat al vanaf het begin is, excuses daarvoor. :o

Heksica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 22:32

Heb een oud Kn zadel en ik gebruikt dit zeker meer dan 10 jaar dagelijks zonder krukje en dit zadel blijft kaars recht. Denk zeker dat het niet mag uitmaken. Mijn nieuwe zadel was direct scheeft....was trouwens wel met krukje opgestapt. Haha.