Obsessieve graseter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa_

Obsessieve graseter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:56

Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen. Ik werk hier al jaren aan...

Ik heb een shet van 6 jaar die nogal geobsedeerd is door gras. Het is echt heel erg. Met wandelen of fietsen in de berm, longeren in de wei en met name met rijden (als mijn nichtje rijdt). Constant duikt ze naar beneden. Vandaag was het zo erg dat mijn nichtje totaal in tranen was. De shet is enorm sterk en heel snel in reactie (ineens*duik*). Met longeren corrigeer ik door haar goed voorwaarts te houden. Dat helpt wel aardig goed. Maar toch, ze lijkt niet op te geven. Het is echt behoorlijk extreem. Met wandelen krijgt ze een rukje als ze aanstalte maakt. Als ze al hardnekkig is gedoken tik ik met mijn teen tegen haar kin. Naarmate ze niet reageert, voer ik de druk op.

Misschien handig om te weten dat de shet overdag op gras/ wei staat en 's avonds op stenen paddock met stro en 's avonds laat portie hooi. Ze krijgt genoeg te eten.

Ik ben niet zo van de hulpteugels, maar ik begin nu echt te twijfelen aan een anti- graas riem/ teugel of rijden met een graaskorf.

Iemand tips?

Anoniem

Re: Obsessieve graseter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:06

Voor het rijden is het echt geen ramp om een antigraasriempje te gebruiken, dat kan verder niet zoveel kwaad en als je nichtje gewoon nog niet handig genoeg is kan ze m dat ook nog niet afleren.