Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
moest het etrg koud worden leggen we nog een deken erover
in denk dat de extra voor de gemiddelde winter wat te warm is
met de medium kom je ook al een eind denk ik

Whild schreef:Mijn geschoren Tinker staat er nu voor het tweede jaar onder, ik ben er tot nu toe heel erg blij mee! Vorig jaar natuurlijk niet veel winterweer gehad, maar hij is goed waterdicht en de paarden voelen er aangenaam warm onder. Als het deze winter echt heel erg koud wordt dan zou ik er eventueel nog een onderdeken onder kunnen leggen, maar bij deze deken voel ik me in ieder geval fijn. Paardje staat 24/7 buiten..
Ik vermijd wel erg het wassen van deze dekens, ben dan bang dat de waterafstotende laag eraf gaat. Ik houd de voering mooi haarvrij met zo'n borsteltje en de buitenkant regent af en toe vanzelf schoon.
Verder laat ik hem iedere dag even uitgestrekt luchten terwijl ik iets met mijn paard doe.
Laulitz schreef:Whild schreef:Mijn geschoren Tinker staat er nu voor het tweede jaar onder, ik ben er tot nu toe heel erg blij mee! Vorig jaar natuurlijk niet veel winterweer gehad, maar hij is goed waterdicht en de paarden voelen er aangenaam warm onder. Als het deze winter echt heel erg koud wordt dan zou ik er eventueel nog een onderdeken onder kunnen leggen, maar bij deze deken voel ik me in ieder geval fijn. Paardje staat 24/7 buiten..
Ik vermijd wel erg het wassen van deze dekens, ben dan bang dat de waterafstotende laag eraf gaat. Ik houd de voering mooi haarvrij met zo'n borsteltje en de buitenkant regent af en toe vanzelf schoon.
Verder laat ik hem iedere dag even uitgestrekt luchten terwijl ik iets met mijn paard doe.
Zou ik mogen weten wat voor borsteltje? Want ik kreeg vorig jaar de haren er amper uit
Whild schreef:Tuurlijk, het is er eentje met rubberen flexibele tandjes waar je hondenharen mee kan verwijderen. Ik had hem bij een ruitershop op de honden afdeling vandaan, maar volgens mij hebben ze die ook bij bv Intratuin.
wel sneller als met de stofzuiger
Ik ben er vorig jaar dus maar na een kwart deken mee gestopt! MartineC1711 schreef:En een lamme armIk ben er vorig jaar dus maar na een kwart deken mee gestopt!

Ik ben altijd bang dat ze daar niet meer waterdicht uit gaan komen. Maar ik heb bij een bestelling bij Agradi speciaal wasspul gekregen van Bucas zelf dus ga het toch maar eens proberen en anders krijgen ze een klacht dat het niet werkt

MartineC1711 schreef:Oeh dat durf ik niet hoor, heb hem nog nooit gewassen, ben zo bang dat die speciale laag smelt, wat je her en der hoort!
Edit; hebben jullie weleens een onderdeken en halsstuk tegelijk aan de Smartex vast gemaakt?