Welke maat cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

Welke maat cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 21:52

Op het moment heb ik een cap, die ik al 6 jaar heb, in maat 56.
Deze cap wil ik graag vervangen door een nieuwe.

Laatst in Divoza rondgekeken en merkte dat de maat 56 (verschillende caps en merken gepast) gewoon te klein is. maat 57 past veel beter.
Zou dit komen doordat de voering in mijn oude cap dunner is geworden? en zo 'meegegroeid' is?

Dan nog even heel wat anders :+

Veel verstelbare caps gaan van maat 55-57 en van 57-59..
Welke moet ik nu nemen als ik maat 57 heb??

Iemand ervaring?

Janine1990

Re: Welke maat cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:56

Ik zou het werkelijk niet weten... In principe was het toch altijd zo dat die maat betrekking had op de omtrek van je hoofd...

Maar toen ik op mijn 9e een cap kocht en die verving toen ik 18 werd. :') Ging ik van een Horka maat 56, naar een Kavalkade maat 57. Bij de Kavalkade knelde de cap op mijn voorhoofd maar kon ik er aan beide zijkanten twee vingers tussen stoppen....
Twee of drie jaar later heb ik weer een nieuwe cap gekocht, een Charles Owen, daarvan heb ik dus maat 59. En weer een jaar later heb ik er een Uvex cap bij gekocht, die is verstelbaar en heeft maat 57-59. Die trek ik ook redelijk strak aan...

Denk dat het gewoon een kwestie van passen is, mijn ervaring is namelijk dat het soms heel veel scheelt en soms totaal niet.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 22:01

klopt.. de omvang van mijn hoofd is dus wel gewoon 56.. maar die maat 56 was echt te klein :+
ik wilde over internet bestellen omdat je dan gewoon beter kunt vergelijken qua prijzen, daarom deze vraag :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:02

Dan even passen in een winkel en daarna bestellen? :)

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:04

Ik had dit bij mijn eerste cap ook, maatje 53 die ik kreeg toen ik 7 jaar was. 6 jaar later was deze toch wel echt versleten, en kocht ik een nieuwe in maat 57 toen vroeg ik me ook af hoe dat kon, de verkopen zei dat mijn cap waarschijnlijk 'met mij mee gegroeid' doordat de voering steeds dunner werd.

Nowemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:44

Hier zelfde verhaal. Ik kan het ook echt wel voelen in mijn oude cap. Die voering is vergeleken met mijn nieuwe cap behoorlijk dunner. En nu voel ik het verschil ook wel. ;-)

Ik zou ook gewoon in winkel passen en dan bestellen via webshop.mdan weet je zeker dat hij goed past

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:47

Zou zeker passen want de pasvorm van diverse merken en modellen kunnen van elkaar verschillen. Dus ook het comfort want iedereen heeft een andere vorm hoofd.
Daarna kan je een cap via internet bestellen. Je kan ook kijken voor een cap die je (met b.v. een draaiknop aan de achterkant) kan aanpassen aan jouw maat.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:47

Je kan degene bestellen waarvan je denkt dat hij het best gaat passen. Past hij dan toch niet, kan je hem terugsturen en wisselen bij de meeste webshops...

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:52

dat is echt merkgerelateerd , dus effe een paar merken passen , en dan online bestellen.
je kan ze altijd nog terugsturen

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:01

Dit had ik ook, maat 56 van mijn oude cap en toen ik een nieuwe wilde bestellen was 56 echt te krap, teruggestuurd voor een 57 maar ook deze was te klein naar mijn zin, had hem gepast en meteen een rode streep op mijn voorhoofd. Heb nu een 58 en die had ietsje krapper gemogen maar past verder goed.
Dus ja, bekend probleem. Denk inderdaad dat de voering een beetje 'uitlubbert' en hij daardoor wat groter wordt.