Harde ondergrond.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Harde ondergrond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 16:58

bij ons komen de paarden de hele winter door dagelijks buiten, :brr: in de bak.ook als die keihard is door vorst.probeer hem zo vlak mogelijk te houden.maar bij de penionstal waar ik vroeger stond kwamen de paarden dan niet buiten.er werd dan gereden in de binnenbak verderop.en verder kwamen ze ook niet buiten.de eigenaar had mij een paar keer gewaarschuwd,dat ze zo een been stuk kunnen hebben.want ik liet hem wel gewoon dagelijks buiten in de bak.en dat doe ik nu nog.en rij ook gewoon.als de bak hard is dan stap ik alleen.omdat hij elke dag buiten komt,is hij ook wel rustig.en doet hij voorzichtig.hoe doen jullie dat?laten jullie ze ook gewoon los in een bevroren bak/paddock?

Geryon

Re: Harde ondergrond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:59

Hier gaat hij ook gewoon los in de bevroren bak. Ze letten zelf heel goed op is mijn ervaring. Maar ik hou wel goed in de gaten hoe ze het doen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 17:01

Dat ze goed opletten,is ook mijn ervaring. :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:03

Hier gaan ze ook gewoon elke dag van 's morgens tot 's avonds op de wei...bevroren of sneeuw maakt allemaal niet uit. Hoe meer ze buiten komen, hoe minder kans op blessures :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:15

Gewoon naar buiten! Ze passen zich wel aan. Als ze niet op de wei lopen en die dus mooi vlak blijft gaan ze daar met sneeuw nog wel eens op.
In mijn ogen is binnen houden een groter risico. Als ze dan na een tijd weer los mogen is de kans op ongecontroleerd uit hun plaat gaan erg groot. Dan gebeuren de meeste ongelukken in mijn ogen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:10

Mijn pony staat 24/7 buiten, ook met -15 en/of een dikke laag sneeuw :j
Hij past zijn tempo wel aan aan de ondergrond, is mijn ervaring.
Het gaat iig al 5 jaar probleemloos.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:38

Mijn paard rent in volle galop door een bevroren bak met platen ijs :') Heb het beest nog nooit zijn glijden dus ga er vanuit die ze weten wat ze doen. Mits ze gewoon veel buiten komen natuurlijk.

Loveyourself

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:44

Ik denk ze het zelf het beste weten tenzij je je paard 24/7 op stal hebt staan, want dan zijn ze zo blij dat ze eindelijk vrij zijn en kunnen ze zichzelf bezeren door hun enthousiasme