Rubriek word een dag vervroegd 8 dagen voor aanvang, mag dit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rubriek word een dag vervroegd 8 dagen voor aanvang, mag dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:58

:wave:

Omdat ik mijn antwoord niet kan vinden in het wedstrijdregelement en hier vast mensen zijn die ervaring hebben met een wedstrijd organiseren hoop ik dat ik op deze manier mijn antwoord kan vinden..

Ik rij volgende week een wedstrijd mee, de 3e selectie van onze kring. Ik werk in de horeca dus moet ook in de weekenden werken, dit is alleen goed met mijn wedstrijden te combineren als ik optijd vrij vraag. Nu staat vandaag (8 dagen voor aanvang van wedstrijd) ineens op startlijsten dat mijn rubriek op zaterdagavond is ipv zondag morgen. Mogen ze het wel ineens zo kort voor aanvang de rubriek verplaatsen? En wat nu als ik alsnog af moet melden, moet ik dan inschrijfgeld betalen?

Zit met mijn werk omdat ik volgende week zaterdag moet werken en af moet sluiten, omdat ze dit pas vandaag om 17.30 op startlijsten hebben gezet hoop ik maar dat ik alsnog kan ruilen maar als dat niet lukt wil ik wel meer te weten of het wel mag wat de organisatie doet en wat mijn rechten daarin zijn met inschrijfgeld niet betalen ed.

hoop dat jullie het begrijpen! Alvast bedankt voor de antwoorden.

Edit: in het vraagprogramma en op mijn knhs staat dat de rubriek op zondag verreden word...

Arielle_

Re: Rubriek word een dag vervroegd 8 dagen voor aanvang, mag dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:40

Hmm ik durf dit eigenlijk niet precies te zeggen, maar zit vaak wel met hetzelfde probleem als jij, ook horeca.
Je mag in ieder geval voor de sluitingsdatum van inschrijving nog kosteloos afmelden, meestal is dit ong. een week van te voren.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:53

Ik denk dat in het vraagprogramma had moeten staan dat de zaterdag erbij zou kunnen horen. Maar het zou kunnen dat dat geen dwingende regel is.
Wel zou ik het netjes vinden dat als ze na sluitingsdatum de dag veranderen. Je mag afmelden en je inschrijfgeld terugkrijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:29

Sluitingsdatum was gisteren. Gelukkig heb ik super werk, ze hebben een hoop geregeld maar ik ben vrij :)

Nog steeds ben ik heel nieuwsgierig of het wel mag, ik vind het alles behalve netjes namelijk. normaal ben ik nooit een vervelende deelnemer, maar ik ga hier wel een mailtje over sturen want ik mag hopen dat het niet vaker gebeurt. Vind dat de knhs hier wel iets over in zijn regelement mag zetten zelfs.. Dan kunnen ze net zo goed geen dagindeling online zetten.

Dit is wel de laatste wedstrijd die ik zo vroeg van tevoren opgeef om dit te voorkomen. Wacht wel voortaan tot de startlijsten erop staan.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:36

Wat staat er in het vraagprogramma? Staat daar iets in over wanneer welke rubrieken verreden worden, of op welke dagen de wedstrijd zelf is? Want alleen aan de hand daarvan kun je iets zeggen of het mag of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:54

kleinvosje schreef:
Wat staat er in het vraagprogramma? Staat daar iets in over wanneer welke rubrieken verreden worden, of op welke dagen de wedstrijd zelf is? Want alleen aan de hand daarvan kun je iets zeggen of het mag of niet.

In het vraagprogramma staat dat zaterdag (15-11) de Z1, Z2 en ZZ-L is, zondag (16-11) de B, L1, L2, M1 en M2 is. Bij startlijsten hebben ze in dat vrije typstukje gezet dat de B verplaatst is naar zaterdag ivm nieuwe aantal inschrijvingen (afgelopen vrijdag dus om 17.23 hebben ze dat toegevoegd, kwam er zo bij toeval achter) . Ik wil per pb evt wel de plaatsnaam sturen. Heel leuk dat de vereniging meer inschrijvingen heeft als dat ze eerst dachten, maar vind dat ze een andere oplossing hadden moeten zoeken ipv een rubriek gewoon een hele dag verzetten. Denk dat ik vast niet de enige ben die met werk zit... Heb het ook nog nooit meegemaakt eigenlijk

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:58

Volgens mij mag het alleen met toestemming van je Regio /Knhs

Je zou de knhs nog kunnen bellen als je het zeker wilt weten :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:25

Zoals ik jouw woorden nu lees, zou het inderdaad niet zomaar verschoven mogen worden. Vraag het eens na bij de KNHS. Ik ben het eens met nibbit dat dat alleen mag na toestemming van de KNHS.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 06:20

Jaren geleden heb ik óóit een keer gehad dat een wedstrijd verreden werd vrijdagavond, zaterdag en zondag. De vrijdagavond was bestemd voor het z. Toen ik op de startlijst ging kijken, moest ik ineens vrijdag om half vijf rijden. En ik reed geen z, om duidelijk te zijn. Aangezien ik gewoon tot vijf uur moest werken heb ik toen afgemeld. Daar heb ik wel inschrijvingsgeld voor moeten betalen. De KNHS gaf de vereniging gelijk: ik had moeten aangeven dat ik niet op vrijdag kon bij opgave.
Maar dit is wel heel lang geleden, tegenwoordig zet ik in het formulier zelf de datum al en toen was het met een startcoupon.

Nu moet ik zo gaan springen (zondag) terwijl ik ingeschreven had voor zaterdag. Stond er pas vrijdag op, wegens te weinig inschrijvingen worden de dagen samen gevoegd. Maar dat is oefenspringen en in België dus dat staat er los van.

brittvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:45

Lijkt mij niet dt het zomaar verschoven mag worden

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:53

Ik weet niet of het op deze manier mag maar volgens mij niet dan hadden ze er bij moeten vermelden dat het eventueel verschoven zou kunnen worden.

echt netjes vind ik het in elk geval niet

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:54

niet mogen? denk het wel hoor, er kan toch iets zijn waarom het veranderd is?
Stonden er al startlijsten op internet met de oude tijd/dag?
8 dagen van te voren vind ik nog redelijk, als ze het nu bijvoorbeeld 2 dagen van te voren doen, ja, dan wordt het anders.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:56

Hier een wedstrijdsecretariaat, maar ik weet het ook niet helemaal zeker eerlijk gezegd. Volgens mij is het tegenwoordig zo dat als je op zaterdag ook rubrieken laat verrijden, dat je hier een apart vraagprogramma voor moet hebben en het dus eigenlijk als aparte wedstrijd wordt gezien. Dit zou betekenen dat voor die wedstrijd in ieder geval apart de rubrieken moeten zijn aangevraagd, dus dat is een ding. Daarnaast heb jij je opgegeven voor de wedstrijd van zondag en kan je dan niet zomaar verplaatst worden naar een andere wedstrijd van de zaterdag. Maar nogmaals, wij doen alleen wedstrijden op zondag, dus dit weet ik niet zeker. Je zou even een mailtje aan de Servicedesk van de KNHS moeten sturen om het zeker te weten, die geven over het algemeen vrij snel antwoord.

Naast hoe het reglementair geregeld is, zou ik het zelf niet correct vinden om mensen vragen het startgeld te betalen wanneer de vereniging zonder voorafgaande mededeling besluit een rubriek naar een andere dag te verschuiven.

brittvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:58

Nou het lijkt me in elk geval dat als je dan afzegt omdat je niet kunt je niks hoeft te betalen, ze kunnen er toch niet vanuit gaan dat iedereen maar gewoon kan

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:27

mylittlejoy schreef:
Hier een wedstrijdsecretariaat, maar ik weet het ook niet helemaal zeker eerlijk gezegd. Volgens mij is het tegenwoordig zo dat als je op zaterdag ook rubrieken laat verrijden, dat je hier een apart vraagprogramma voor moet hebben en het dus eigenlijk als aparte wedstrijd wordt gezien. Dit zou betekenen dat voor die wedstrijd in ieder geval apart de rubrieken moeten zijn aangevraagd, dus dat is een ding.

Hier ben ik het als secretariaat mee eens.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:32

Sja het is natuurlijk ook lastig als organisatie. Bij selectiewedstrijden mag je niemand weigeren. Dus als je zoveel aanmeldingen hebt dat het niet meer op dezelfde dag past, dan moet je wel gaan verplaatsen. Dit zou natuurlijk op een nette manier kunnen (deelnemers mail sturen) of op een niet zo'n nette manier (ze zien het vanzelf wel)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:01

Knakker schreef:
niet mogen? denk het wel hoor, er kan toch iets zijn waarom het veranderd is?
Stonden er al startlijsten op internet met de oude tijd/dag?
8 dagen van te voren vind ik nog redelijk, als ze het nu bijvoorbeeld 2 dagen van te voren doen, ja, dan wordt het anders.

Ik vind het niet redelijk, vrijvragen hoort minimaal 2 weken van tevoren worden gedaan en dus dan vind ik dat ze hier ook over na moeten denken. Vooral het niet eens een mailtje sturen vind ik behoorlijk asociaal, maargoed ik rij vanavond mee en ga geen problemen ervan maken.

Deelnemers in mijn rubriek zijn gekelderd, ik sta als 2e combinatie op de startlijst maar moet als 6e rijden omdat er 4 lege plekken voor mij zijn... Tijd aanhouden of gewoon als 2e starten? Ik ben er daardoor wel ruim 3 kwartier eerder omdat ik niet weet wat ze willen. puinhoop kwa organisatie, je merkt wel dat het erbij is gezet en er niets aan georganiseerd word/is. Dat vind ik gewoon heel jammer. Ik ga helemaal niet met een lekker gevoel naar de wedstrijd toe, puur omdat het een selectie wedstrijd is rij ik hem nog mee.