Steigerende pony..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxTalitha93

Steigerende pony..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 00:06

Hee bokkers!

Ik heb een welsh c, die in de omgang lief is, maar wel een gebruikersaanwijzing heeft. Buiten rijden gaat prima! Maar zodra ik op het zand land ga rijden, en ze ook maar door heeft dat ze naar het hek toe kan, gaat ze op volle snelheid erheen, dan een noodstop, en zodra ik haar om wil sturen, begint ze te steigeren. Vaak begint ze laag en dan al hoger. Laatst steigerde ze zo hoog dat ik bijna achterover was geklapt met haar.

Iemand tips? Hou het aub wel netjes.

Caira

Re: Steigerende pony..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:32

les nemen, van iemand die je hierdoorheen kan begeleiden

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:42

Knap dat je blijft zitten na een noodstop.
Maar inderdaad les nemen dat is de enige optie om je paard onder controle te krijgen.

matijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:16

Mij pony heeft ook zo'n periode gehad.
Zodra ik links wilde en zij rechts, gingen wel als een speer naar rechts meestal bokkend en als ik haar tegenhield ging die idd omhoog.
Ik reed toen op de straat en vond dat niet zo prettig sindsdien rijd ik alleen nog in de bak, hier deed ze dat ook.
Uitbreken uit de volte richting het hek en dan net zolang beuken tegen het hek tot die open ging.
Ik heb toen een hele tijd voor het rijden even gelongeerd dat werkte prima

Daarna deed ze weer normaal na veel oefenen, alleen nu heeft ze weer nieuwe dingen uitgevonden.. toch maar weer eerstgaan longeren denk ik

xxTalitha93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 12:29

lady62 schreef:
Knap dat je blijft zitten na een noodstop.
Maar inderdaad les nemen dat is de enige optie om je paard onder controle te krijgen.

Ik weet hoe ze in elkaar steekt, ze kan moeilijk door het hek heen rijden, dus ging ik er al naar zitten.

Les nemen zou een optie zijn.

xxTalitha93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 12:33

matijssen schreef:
Mij pony heeft ook zo'n periode gehad.
Zodra ik links wilde en zij rechts, gingen wel als een speer naar rechts meestal bokkend en als ik haar tegenhield ging die idd omhoog.
Ik reed toen op de straat en vond dat niet zo prettig sindsdien rijd ik alleen nog in de bak, hier deed ze dat ook.
Uitbreken uit de volte richting het hek en dan net zolang beuken tegen het hek tot die open ging.
Ik heb toen een hele tijd voor het rijden even gelongeerd dat werkte prima

Daarna deed ze weer normaal na veel oefenen, alleen nu heeft ze weer nieuwe dingen uitgevonden.. toch maar weer eerstgaan longeren denk ik

Ik ben helemaal niet bang aangelegd, maar ik stap elke keer af zodra zij tegen het hek aan staat. Ze gaat daar steigeren en ben onwijs bang dat ze met haar benen in het hek blijft hangen. Ik kan sturen wat ik wil als ik erop zit en ze staat ervoor, maar ze gooit al hoger der benen de lucht in. Word op een gegeven moment ook gewoon vervelend.. Aan de longe wil ze ook nog wel eens richting mij bokken!

matijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:38

Dan is het misschien een kwestie van leiderschap, zij bepaald nu wat jullie gaan doen.
Ik denk dat je dan misschien toch iemand, met verstand, vanaf de grond moet laten meekijken

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:42

Idd les nemen, zodra je pony omhoog dreigt te komen kun je t hoofd extreem ver naar links of rechts laten buigen, dan klmen ze vaak niet meer omhoog, dat was igg bij mij de truc ;)

xxTalitha93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 11:41

Ben gisteren osteopaat geweest met haar, ze zat vanaf der rug tot haar heupen helemaal vast. Waarschijnlijk door verkeerd zadel gebruik van de oude eigenaren. Nu een week af en toe alleen wandelen en poetsen, en knuffelen natuurlijk! En ben benieuwd hoe ze daarna onder het zadel is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:46

Fijn dat ze nu helemaal los is.

Ben ook benieuwd of het probleem dan verholpen is.