Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
quartel schreef:Mijn paard heeft dat een keer bij een ander paard gedaan.
De eigenaar kwam naar mij toe en vertelde het voorval.
Ik heb zelf aangeboden uit te zoeken of het te verhalen was op mijn WA verzekering.
En dat bleek wel zo te zijn, dus is het netjes opgelost via de verzekering.
nadina schreef:De eigenaar kiest er zelf voor het paard bij een ander paard te zetten. Je weet dat er dan schade kan ontstaan. Ik ben van mening dat de eigenaar hier zelf verantwoordelijk voor isAls het via de WA kan is dat natuurlijk wel een optie
Spekkie01 schreef:Nee, dit dekt de verzekering niet weet ik uit ervaring.is een ingecalculeetd risico als je ze willens en wetens bij elkaar zet.
is wat anders als jij door het gangpad loopt met je paard en een ander is zijn paard aan het poetsen met de boxdeur open. Vervolgens vliegt dat paatd jouw paard aan en deken stuk, dat komt wel in aanmerking voor vergoeding.(ook uit ervaring).
dit voorzover het verzekeringsgedeelte. Als de dader bekend is kan je altijd zijn baas erop aanspreken, maar wettelijk gezien hoeft die er niets mee te doen en kan het op eigen risico gooien.
Spekkie01 schreef:Misschien wel ja, maar de meeste maatschappijen dekken het niet. Jaren in die branche gezeten, dus dat weet ik ondertussen wel. Soms doen ze coulancehalve wel eens een uitkering als je verder nooit wat claimt en na 2x een deken claimen kun je het ook wel schudden.
). Gewoon geplakt en geen enkel probleem.
ingvdh schreef:mocht mijn paard iets slopen wil ik het met alle liefde declareren bij de verzekering, maar als deze niets uitkeerd ga ik het niet vergoeden.
Het is immers een risico dat je zelf aangaat om je paard bij een ander te zetten.