Nika dekens met afneembare hals

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Nika dekens met afneembare hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 00:39

Wie o wie heeft er al een? Ik zag ze vanmiddag staan op hun site en zou er graag een kopen.

Ik ben benieuwd naar de pasvorm en de hoeveelheid grams van de halsdeken.

En over het algemeen, hoe waterdicht zijn de deken van nika's? Hoe liggen ze?
Ik snap dat de dekens geen lange levensduur hebben maar dat hoeft ook niet.

Graag hoor ik alle ervaringen over nika dekens

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:49

Ufurio4e

Re: Nika dekens met afneembare hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:52

Ik heb er 1 en vind het een top deken. Goedkoop en kwalitatief oke

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 00:53

Dat topic had ik inderdaad gezien, maar die is al van een jaar geleden. Er zullen vast meerdere recensies bijgekomen zijn

Ik vind het vooral belangrijk dat ze goed waterdicht blijven.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 01:01

Heb ikgeen problemen mee gehad.. na 4 winters nog waterdicht... maar gewoonversleten... in de hals (x aant hek blijven haken bijna niet mogelijk maar ja en de vulling ging verzakken maar na 4 jaar geen problemen mee) voor deze winter nieuwe klaar hangen

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 01:09

Geen ervaring met de winterdekens. Maar de vliegendeken blijft nu al 3 jaar goed. Goede kwaliteit,goede pasvorm, niet duur, snel verzonden. Kortom zeer tevreden

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 01:13

Ik heb diverse dekens van hun en geen problemen. De oudste is denk ik 3 jaar oud nu en nog helemaal heel. Had voor de shet een keer elders een goedkope gekocht en dat was echt waardeloos.

Gewoon regen kunnen ze prima hebben. Die van ons staan dag en nacht buiten en laatst met een echte flinke bui was eentje iets door. Mn ruin had duidelijk in de storm gestaan.

Ik heb 2 met losse hals gekocht vorig jaar in 300gr en die zijn prima. Heb de hals er dan al niet meer af, maar dat het kan is fijn.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 01:15

Ik heb een Nika deken voor mijn Tinker. Veel dekens zitten bij haar net pas of te krap op de borst, deze is erg ruim te verstellen en zit nog lang niet op zijn strakst, hij blijft ook mooi recht liggen, ondanks haar lange schoft, korte rug en hoogstaande heup, zelfs vorig jaar met drachtige buik :D

Mijn Tinker stond afgelopen jaar 24/7 buiten met weinig of geen beschutting (hooiruif om hoofd onder te steken wel, don't worry) en de deken heeft haar altijd goed droog gehouden. Ik had een 100 grams deken zonder hals. Ik heb de deken nog steeds, maar probeer dit jaar Tinkerdame dekenloos te zetten (ze staat nu aan huis), dus nog niet weer tevoorschijn gehad.

Tinker is een rustig paard en stond ook in een rustige kudde, deken is helemaal heel gebleven, maar hij is dus niet echt uitgebreid getest op sloopbestendigheid (gelukkig).

Kortom, een zeer tevreden klant hier, snelle afhandeling ook met aankoop. Mocht ik ooit nog een deken aanschaffen dan is dat zeker weer bij Nika!

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 01:21

ik heb enkele weken geleden een nika deken met afneembare hals gekocht.
Het is een mooie deken, lijkt vrij robuust en waterdicht.
De deken valt redelijk groot uit maar blijft netjes liggen.
De hals hangt ook goed vast en blijft op zijn plaats.

Het enige minpunt vind ik dat er aan het deken op de schoft geen bontje of dergelijke is.
opletten dat deze dus niet begint te snijden.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 01:21

Iemand?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 01:26

Ja ik heb er ook 1. Prima deken voor dat geld. Ik vind persoonlijk de hals wat smal vallen, maar ben ook de ruime halzen van horseware gewend. Hij ligt verder prima en hals past ook gewoon goed bij mijn brede kwpner

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:55

ik heb meerdere Nika dekens gehad (heb ze nog steeds maar gebruik ze niet meer) ben heel blij met deze dekens.
ze hebben bij mij meerdere seizoenen vol gehouden en waren goed waterdicht.
je hoort er wel verschillende verhalen over, maar ik ben na al die jaren nog steeds heel tevreden.
de pasvorm was prima, alleen met halve hals lag op geen van mijn paarden echt mooi :=
De afneembare hals is ideaal want me paarden konden die deken de hele dekenperiode op hebben zonder dat hun manen naar de klote gingen.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:14

Ik heb sinds een aantal weken een nika regendeken 200 grams, ik heb een maatje 225 met halve hals, paard staat 24/7 buiten en tot nu toe voldoet hij prima, enigste minpuntje is dat de halve hals raar wegtrekt, propt wat op, maar aangezien de deken toch ruim is maakt me dat niet veel uit.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:11

Ik heb er ook 1 met afneembare hals! tot nu toe is dit de enige deken die goed licht op mijn Fjord naast horseware dekens :)

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:39

Heeft er iemand ervaring met een hals deken met een paard met veel manen? Mijn IJslander heeft aardig wat manen, ben bang dat bij een hals deken haar manen eraan gaan. Ze staat 24/7 buiten met een schuilstal en onbeperkt kuil.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:42

Als je een ruime losse hals neemt vind ik het mee vallen met de manen. Dat is in ieder geval mijn ervaring.

sarahJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:43

Ik heb een kwpn merrie van 1,74 die vrij stevig gebouwd is. Heb nu twee weken een nika deken met afneembare hals. De hals is breed genoeg voor haar, maar had wel wat langer mogen zijn al is dit nu niet storend.
Ik heb meerdere Nika's gehad voor meerdere paarden die 24/7 buiten staan en heb nog nooit gehad dat de dekens lekken. Ik doe ze wel niet wassen, maar in het voorjaar afspuiten en laten opdrogen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:11

Ondertussen is wel bij de 2e deken de bovenste musketon gebroken bij me, meer mensen die hier last van hebben?

sarahJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:13

Dit heb ik inderdaad ook 1x gehad

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:15

Ik ook al!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:50

Helaas heeft paard lief zijn deken compleet aan gort geholpen, beetje jammer na nog geen 4 weken :-(

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:38

LizMD schreef:
Ondertussen is wel bij de 2e deken de bovenste musketon gebroken bij me, meer mensen die hier last van hebben?

Daar heb ik bij veel dekens last van, ik koop altijd een paar zwaardere knippen en zet die eraan.
Irritant is dat inderdaad.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:08

Wat een troep zeg, allesgaat kapot aan die dekens :/ koorden, singels, scheuren erin. Met andere dekens geen last van.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:12

Ik heb een vliegendeken van Nika, hij is helaas wel binnen een maand stuk gegaan maar nog wel te gebruiken (iets met speelse ruin :') )
Regendekens geen ervaring mee maar veel mensen in mijn omgeving gebruiken Nika dekens en de meeste zijn over het algemeen wel positief.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:17

Stagediver schreef:
Wat een troep zeg, allesgaat kapot aan die dekens :/ koorden, singels, scheuren erin. Met andere dekens geen last van.

Dat is balen.......Ik heb ze nu al een paar jaar en ze gaan niet kapot. Mijn ruin en merrie hadden al 300gr halsdekens en die hebben we nu ook voor de 4 jarige hengst gekocht. Hij staat buiten met een 3 jarige hengst en deken blijft ( nog ) heel.

Heb wel 1 bilkoord stuk gehad en een naadje bij 1 vliegendeken, maard e vliegendekens hebben ze 24/7 op zomers en afgelopen zomer voor 3e jaar.