Wedstrijdkleding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EsmeeArrow

Wedstrijdkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 18:51

Mijn vriendin gaat haar eerste wedstrijd rijden, zij zit nu nog maar drie maanden op les en kreeg daarvoor les van mij dus ze had vanzelfsprekend nog geen wedstrijdoutfit..

Nu hebben we wel een witte blous, een zwart jasje, een plastron en een haarnetje geleend van mij maar wordt zij er op afgerekend bij een blauwe rijbroek??

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:53

Als het een officiele wedstrijd is wel. Er staat in de reglementen dat de broek wit, creme of geel moet zijn
Bij onderlinge wedstrijden willen ze nog wel eens coulant zijn

MartyMcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:54

op een fnrs manege wedstrijd lijkt mij dat niet hoor ;) als ze knhs zou gaan rijden wel, maar dat neem ik niet aan na 3 maanden.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:57

MartyMcfly schreef:
op een fnrs manege wedstrijd lijkt mij dat niet hoor ;) als ze knhs zou gaan rijden wel, maar dat neem ik niet aan na 3 maanden.

Bij de FNRS is een witte rijbroek ook verplicht, dacht ik? Dat is mijn vertelt door mensen die vaker FNRS rijden.

MartyMcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:57

OneAndOnlyx schreef:
MartyMcfly schreef:

Bij de FNRS is een witte rijbroek ook verplicht, dacht ik? Dat is mijn vertelt door mensen die vaker FNRS rijden.

Als je op een manege rijdt hoeft dat echt niet hoor ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:07

volgens het FNRS reglement moet je in de vastgelegde wedstrijdtenue (Rijjasje + plastron/stropdas + witte blouse + witte handschoenen + witte rijbroek ) starten, tenzij de manege toestaat om met manegesweater/manegebodywarmer /effen sweater/witte blouse met lange mouwen + rijbroek te starten.

Als de manege waar ze rijdt geen FNRS manege is geldt dit uiteraard niet. Het beste kan je het even vragen bij de manege waar ze de wedstrijd gaat rijden :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:19

MartyMcfly schreef:
OneAndOnlyx schreef:
Als je op een manege rijdt hoeft dat echt niet hoor ;)

Ik rij FNRS wedstrijden en ben bang dat je wel word afgekeurd. En verder sluit ik mij aan bij Tammy_

xemmaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:20

Als het op je manege is lijkt het me niet, maar bij officiële wedstrijden moet het volgens mij wel. Ik denk dat als ze er gewoon netjes en verzorgt uitziet het ook gewoon goed is. Bij mij op de manege is het niet verplicht.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:21

Bij knhs hoef je toch ook tegenwoordig niet verplicht in een witte broek meer? Dekjes mogen ook al in alle kleuren.

Is dit onderling? Dan mag het zoiezo alleen vind ik het niet zo mooi maar dat is een kwestie van smaak.

Fnrs weet ik niet

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:23

Je mag tot en met f4 met normale rijoutfit starten. De eissen zijn effen broek en effen shirt,blouse,jas met lange mouwen. Gewoon zorgen dat het schoon en netjes is en dan wordt je daar niet op afgekeurd.
Vanaf f5 is officieel tenue verplicht maar neem aan dat ze dat niveau na 3 maanden nog niet heeft :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:28

Bij een FNRS-wedstrijd bepaalt de manege de kledingeisen. Bij sommige maneges is dat KNHS-wedstrijdtenue, soms ook een eigen tenue, en soms is de enige eis: doe iets nets aan met lange mouwen. Kortom: vraag het de wedstrijdorganisatie.

Regendans

Re: Wedstrijdkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:55

Knhs is:
Wedstrijdjasje type colbert, wedstrijdshirtje met hoogsluitende kraag, dan is je plastron niet verplicht, witte, gele of beige rijbroek.

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:11

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:23

Tirzaah schreef:
Vergeet de witte handschoentjes niet! Een rijbroek heb je eventueel al onder de €20: http://www.horsecheck.nl/wedstrijdkleding-paardrijden, maakt het plaatje wel helemaal af.

Handschoentjes hoeven niet persé, maar als je ze hebt, moeten ze wit zijn.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:23

noorhermans1 schreef:
Knhs is:
Wedstrijdjasje type colbert, wedstrijdshirtje met hoogsluitende kraag, dan is je plastron niet verplicht, witte, gele of beige rijbroek.

Ik kreeg de vorige keer een kanttekening omdat ik geen plastron droeg. Kijk dus uit.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:28

Als je een blauwe of zwarte broek aan doet voor een fnrs proefje zou ik er een witte blouse op doen met eventueel witte handschoenen.
een vriendin van me kreeg eens de opmerking ( ze startte in zwarte rijbroek met zwart jasje) dat ze of een witte rijbroek aan moest doen of een witte blouse zonder jasje.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:34

OneAndOnlyx schreef:
noorhermans1 schreef:
Knhs is:

Ik kreeg de vorige keer een kanttekening omdat ik geen plastron droeg. Kijk dus uit.

Als je een hoogsluiterd shirt aanhebt ben je niet verplicht, wel als een gewoon shirt oid hebt.

Ik heb het wel over de knhs, fnrs weet ik niet.
Laatst bijgewerkt door Regendans op 03-11-14 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:34

Prrrr schreef:
Bij een FNRS-wedstrijd bepaalt de manege de kledingeisen. Bij sommige maneges is dat KNHS-wedstrijdtenue, soms ook een eigen tenue, en soms is de enige eis: doe iets nets aan met lange mouwen. Kortom: vraag het de wedstrijdorganisatie.

Wat hierboven staat klopt.
Als er iemand bij mij in de baan komt met officieel tenue en er klopt iets niet aan dan krijgen ze aftrek. Een zwarte broek wil ik helemaal niet zien bij officieel tenue. :n

Ik ben FNRS jury.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:32

noorhermans1 schreef:
Als je een hoogsluiterd shirt aanhebt ben je niet verplicht, wel als een gewoon shirt oid hebt.

Ik heb het wel over de knhs, fnrs weet ik niet.

Ik had een hoogsluitende blouse aan, maar werd alsnog afgerekend op dat ik geen plastron droeg :n

EsmeeArrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 11:16

Ze gaat haar F1 rijden, plastron, haarnetje, blous en jasje zijn wel aanwezig..

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:13

als je geen witte broek aan doet zou ik het jasje en evt de plastron weglaten.
ander de plastron goed vastmaken aan de blouse dat t niet gaat wappperen