Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
littled28 schreef:Hey,
Sinds 3weken heb ik een veulentje van 3maand.
Ik heb nog nooit een veulentje gehad dus weet ik nog niet alles.mijn vraag:
Mijn veulentje is een heel lief merrietje van 3maandjes oud,ze is van niks bang...
Maar ze heeft ook geen energie!Ze loopt of speelt nooit in de piste uit haar eigen ookal liggen er heel veel speeltjes zoals verschillende maten speelballen,...
Ze staat samen met mijn andere merrie en krijgt zeker genoeg eten:hooi,veulenkorrels,merriemelk(poeder van aveve:jumpilac) alles is perfect afgewogen enz. dus ze krijgt wat ze zeggen op de verpakking.
En toch heeft ze geen energie.
Is ze gewoon nog te jong om zo te spelen... Of ligt het ergens anders aan?
Iemand een idee/tips?
Grtjs Littled28
Als je veulen op minder dan 2,5 maand al is afgespeend is het niet heel verwonderlijk dat er dingen fout gaan.PatriciaV schreef:Hey,
ik heb vorig jaar een flessen veulen gehad, opgehaald met 6 weken. De eerste week had ik geen weegschaal om de melkpoeder te wegen, toen deed ik het met een maatbeker. Mijn veulen werd toen ook erg lusteloos. Na een week had ik een weegschaal en kwam ik erachter dat hij zo'n 1/3 had gehad van wat hij nodig had. Na 3 voerbeurten (1 dag) leefde hij helemaal op en racede door de bak. In zijn geval dus duidelijk voeding te kort.
Is je veulen nog met haar moeder samen of is de andere merrie niet de moeder? Misschien kan je toch proberen wat meer melk te geven... en dan aankijken of ze dan toch wat meer energie krijgt.
ponyparadijs schreef:Oei wat een trauma's voor dat kleine ding.
Lief dat jullie haar hebben opgevangen.
Zijn er geen andere jonge paarden in de buurt?
Want ik denk dat ze die ook nodig heeft.
En ik zou even contact opnemen met de dierenarts want het klinkt niet goed