Mijn paardenweide is omringd door grote eikenbomen. En dit jaar vallen/zijn er geen eikels. Heb ik nog nooit meegemaakt, ligt dat aan de soort eik of omdat er vorig jaar zo extreem veel eikels waren?
Hier in Brabant zie ik ze toch ook wel gewoon liggen hoor.
switt
Geplaatst: 02-11-14 15:06
Toevallig hadden wij het hier gisteren over.... geen eikel gevallen hier itt andere jaren...de bomen zien er ook slecht uit moet ik zeggen!
2a54z6e45r6r
Geplaatst: 02-11-14 15:06
Ik heb er ook nog gene gezien
Renske_W
Geplaatst: 02-11-14 15:07
Bij vrienden van mij ook nog geen eikels gevallen! En die hebben een paar flinke bomen staan. Bij ons op stal zou ik het niet durven zeggen, niet naar gekeken eigenlijk.
Jolandaa_
Geplaatst: 02-11-14 15:07
Hier overal genoeg gezien hoor. In overvloed in noord Oost Brabant
ik heb een gigantische eik bij mijn land staan en dit jaar ook amper eikels, vorig jaar ook niet, de jaren ervoor (met die extreem strenge winters) héél veel eikels. Geeft mij goede hoop op GEEN strenge winter (want dan kan ik niet eens met de auto bij de paarden komen)
LadyKantje
Geplaatst: 02-11-14 15:41
nine1987 schreef:
Er ligt er een naast me... Of telt dat niet?
Nu je het zegt, ik heb ze ook nog niet gezien dit jaar….De boom varianten dan.
Linnie050
Geplaatst: 02-11-14 16:49
Ja hoor bij ons zijn ze vorige maand al gevallen. Begin oktober dacht ik.
Wel apart zo'n verschillen. Bij ons gewoon echt helemaal geen. En de bomen (van jong tot flink oud) zien er hier gewoon prima uit. Ook niet extreem veel rupsen dit jaar, dat had het anders misschien ook nog kunnen verklaren.
Ik heb idd ook weinig eikels gezien. Vorig jaar waren er bijna geen kastanjes, en dit jaar in overvloed. Dus wie weetzijn de eikels volgend jaar ook weer terug?
Hier zijn ze al bijna allemaal gevallen denk ik. Begon een maand terug al, nu valt er bijna niets meer. En er groeien heel veel jonge eikjes om de grote heen dus er zijn er heel veel gevallen denk ik.
(En ja de paarden eten ook wat eikels maar tot nu toe nog geen last van gehad)
Hier nog geen zien vallen. De bladeren beginnen bij mij pas net te vallen, normaal was t altijd flink harken rond deze tijd van het jaar.
janouk
Geplaatst: 03-11-14 18:07
http://www.natuurbericht.nl/?id=12630 er was van de zomer al voorspeld dat er dit jaar minder eikels zijn dan voorgaande jaren. Het is wel een goed beukennotenjaar.
Hier hangen er vast nog een heleboel aan de boom, want de wintereiken hebben ook hun blad nog niet laten vallen
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 03-11-14 18:10
De eiken hier laten nog weinig blad vallen en eikels ook weinig gezien. Vorig jaar had ik een tapijt van eikels in de wei en paddock, nu nog vrijwel niks. Ik kan ook zeker zeggen dat het niet toevallig een slechte boom is, want ik heb zelf twee eiken op mijn terrein en langs 1 zijde staan er denk ik een stuk of 10...
jibberjabber
Geplaatst: 03-11-14 18:11
Oh, wauw, wat apart. Hier gi-gan-tisch veel eikels (uit de bomen dan he). Er staat o.a. een hele grote Amerikaanse eik op ons erf en het regende eikels. Onder deze eik staat een loods en het leek soms alsof er salvo's gegeven werden. Het pad ligt bezaaid met eikels, het maakt het lopen erover gewoon moeilijk. Hoe bijzonder de natuur kan zijn.
Floxjes
Geplaatst: 18-11-14 23:02
Heb er helaas ook geen gezien op de weide, maar in de achtertuin van de buren weer wel..