Laarzen maximaal op laten rekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Laarzen maximaal op laten rekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 19:11

Hoi,

Vandaag bij de Divoza geweest voor trainings laarzen, helaas heb ik onmogelijk brede kuiten waardoor er dus geen enkele laars om mijn benen past. De vrouw die mij hielp bij Divoza kwam met Petrie laarzen aan die zeer goedkoop waren (50 euro) maar goed je begrijpt natuurlijk al dat ik daar niet in kwam. Nu gaan ze deze laarzen maximaal oprekken in de hoop dat het goed gaat. Nu vraag ik mij dus af wie er wel eens laarzen maximaal heeft op laten rekken en hoeveel de laarzen toen wijder werden. Bij mij is het namelijk zo dat het dikke gedeelte van mijn kuit niet door de opening van de laars wil.

Nog wat anders, stel voor dat de laars met maximaal oprekken nog niet past kan ik er dan bij de schoenmaker een rits in laten zetten met een stuk elastiek zo dat ze als nog passen? Of gaat een (behoorlijk) stuk elastiek niet werken in een laars?

benangelique

Re: Laarzen maximaal op laten rekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:15

Dit zijn allemaal lapmiddelen. Rekken geeft iets ruimte maar echt geen centimeters. Rits met elastiek kan maar is zet kwetsbaar. Waarom geen laars op maat?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:16

Hebben ze je kuitmaat opgemeten en wat was de kuitmaat van die laarzen? Oprekken kan wel, maar volgens mij is 1cm winnen wel zo'n beetje de max.
Heb je de laarzen trouwens al gekocht of is dat oprekken vrijblijvend?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:17

Ik heb zelf ook onmogelijke kuitmaten, maar heb toen laarzen op maat laten maken. Je betaald er wat voor, maar dan heb je ook wel wat.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 19:20

Ik zit nergens aan vast, als het niet lukt is het gewoon jammer voor de laarzen. :)

Ik vind het jammer om aan trainings laarzen veel geld uit te geven gezien laarzen op maat laten maken behoorlijk duur is zit dat er dus niet in.

Wel heb ik op maat gemaakte laarzen voor op wedstrijd, maar ik vind het jammer die in de training te gebruiken.

Mijn been zou in principe gewoon in de laars passen maar mijn kuit wil niet door de opening.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:14

Gaan ze de laars of de schachtafsluiting oprekken?

Als het zou moeten passen maar je komt niet door de schacht heb ik daar wel goede ervaringen mee tot 1,5 cm.

Wel netjes van Divoza dat ze het willen proberen!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 20:36

Volgens mij gingen ze alleen de schacht op rekken. :)

Ben erg benieuwd woensdag moet ik al passen.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een rits plaatsen en een stuk elastiek? Rits wil ik hoogst waarschijnlijk sowieso laten plaatsen want dat is sowieso een stuk makkelijker maar ik weet niet hoe het gaat als er ook nog een stuk elastiek bij in word gemaakt.

Ik vind het ook absoluut top dat Divoza dit wil proberen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 08:59

En? Is het gelukt?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 09:58

Nee helaas, laarzen paste nog steeds niet dus heb verder geen risico meer genomen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 12:50

Ah jammer

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 17:20

Ik heb in mijn petries een stuk elastiek laten zetten bij de schoenmaker toen die te krap waren geworden na een paar jaar niet rijden. Heel mooi gedaan, iedereen dacht dat ik ze gewoon zo had gekocht, en het zat heerlijk. Het zit aan de binnenkant dus met rijden zie je er ook niks van.