Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kvika schreef:Daar zijn de meningen over verdeeld. Zelf denk ik dat het per ruiter verschillend is, als je de pony verder niet in de weg zit gaat het prima.
kijk maar eens naar mensen die op ijslanders, fjorden en andere kleine paarden rijden.
xEmily schreef:Zouden jullie het hefboomeffect wat nader willen uitleggen misschien? Hoe moet ik dat voor me zien?
Foto heb ik niet helaas, ze is een aantal jaar geleden verkocht en toen was ik nog wat kleiner.
Qua bovenlichaam weet ik het niet, maar beentjes steken er wel onderuit.
Ik zal de volgende keer als ik langs ga, er eventjes op zitten, foto maken, en dan kijken. Dan heb ik zelf ook eventjes een beeld.
Als het niet kan dan kan het niet natuurlijk, ik vrees het ergste :c
troi schreef:Is deels een cultuurkwestie. In de westerwereld rijdt iedereen op d en e ponys, wel brede quarters. Dus ook kerels van 2meter.
Ik rijdt met mijn 1.85 op een kwartje van 1.53. Geen westernruiter kijkt daar van op maar ik gok dat een engelse ruiter wel eens verbaast opkijkt als ze me zien rijden,
OneAndOnlyx schreef:Het begint een last voor het paard te worden als er een hefboom werking ontstaan zeg maar. Ikzelf ben 1.64 en pas niet meer op een C/D pony, dus ben bang dat dat hetzelfde geld voor jou()