rijden met bril op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

rijden met bril op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 08:09

Ik droeg eerder mijn bril alleen in de auto of bij het tv kijken, maar sinds een poosje ook wel langer, omdat ik toch wel veel miste. Zo dus ook als ik ga trainen met de paarden. Maar nu loop ik er tegenaan dat de bril bij het rijden stukje bij beetje richting het puntje van mn neus zakt. Vreselijk irritant. Ik had er al bewust extra stroeve vleugeltjes aan laten zetten, maar dat helpt dus niks.

Misschien hebben anderen hier een gouden tip? Lenzen zijn geen optie overigens.

Pluttersput

Re: rijden met bril op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:10

Ik ken het probleem, heb er zelf ook jaaaaaren mee gelopen. Nu rijd ik niet meer, en is het over :') Heb er zelf nooit echt een oplossing voor kunnen bedenken..

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:11

Misschien je bril weer een keertje laten stellen bij de opticiën? Dat helpt bij mij altijd

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:14

Ik rij ook al jaren met bril anders ken ik gewoon niks zien heb het ook af en toe dat ie af zakt maar dan betekend weer dat ik naar de opticien moet ik heb dus vrij weinig last van.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:17

Zorg er ook voor dat hij bij je oren ook goed zit. Ik rij mijn hele paarden periode al met bril dus ik weet niet anders.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:17

Ik zou ook denken dat het aan de pasvorm van de bril ligt. Even naar de opticien en opnieuw af laten stellen. Of misschien is het montuur niet helemaal geschikt voor jou en kan het niet goed afgesteld worden. Kunststof brillen passen of passen niet. Daar valt niet veel aan af te stellen.

Ik rijd al ruim 20 jaar met bril en nooit last van een afzakkende bril gehad.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:19

Bij mij is het zo erg dat ik soms tijdens het galopperen hem goed moet doen, anders vliegt hij van mijn neus (door het zweten).. ook nog geen oplossing voor gevonden.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:27

Ik rij ook met bril en nooit last van een afzakkende bril even langs de opticien en bij de oren wat laten bijstellen

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:32

Om dit te voorkomen en te voorkomen dat ie beslaat (ik zweet snel) heb ik lenzen met rijden heerlijk
Niks wat afzakt of beslaat of irritant zit met mijn cap.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:36

Wat voor bril heb je? Zo kunststof bril?
Zo jah die glijden gewoon echt snel omdat ze niet echt neusvleugels hebben.
Als je gewone bril heb dan is het vaak kwestie van af stellen.
Al kan het gewoon ook zijn dat je een bril heb die niet heel goed past qua monteur. Heb het ook jaren gehad een bril die afzakte.

Heb nu echt een bril die super past dus eigelijk altijd blijft zitten

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:39

Ik heb siliconen "dingetjes" die je om het pootje van je bril kunt schuiven die voorkomen dat je bril van je neus schuift. Ik had ze in eerste instantie voor mijn zoon gekocht die fanatiek turnt, en die bril verschoof geen millimeter dus heb ik ze voor mezelf ook gehaald bij de opticien.
Werkt prima.

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:43

en als dat allemaal niets helpt dan een sportbril nemen

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:44

Ik heb ook altijd mn bril op. Ik heb er ook nog nooit last van gehad dat het niet blijft zitten en ok heb wel kunstof dus het kan wel. :j

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:47

Ik rijd ook altijd met bril en eigenlijk blijft hij altijd goed zitten, behalve als het regent. Dan glijdt hij makkelijker van mijn neus maar ik kan ook heel goed rijden zonder dat mijn bril perfect op mijn neus zit.. Gewoon niet aan storen, af en toe terug op zijn plek drukken en lekker rondsturen. Die letters in de bak, weet je zo ook wel te vinden toch?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:59

Ik heb nooit last van problemen met mijn bril. Maar ik moet zeggen dat ik vrij lange stukjes bij mijn oren over houd, waardoor ze een stukje om mijn oor heen zitten om het even zo te zeggen :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:02

Misschien inderdaad eens een beetje laten bijstellen bij de opticien. Ik rij altijd al met bril en heb sinds een jaar een nieuwe bril en heb bij beide nooit last van afzakken gehad :)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:07

Ik rijd normaal gesproken met een oude bril op (moet er niet aan denken dat er iets gebeurt met mijn 'dagelijkse' bril; zijn dure dingen!). Dat is eigenlijk een heel lichtgewicht dingetje en die zakt niet af.

Als ik een keer vergeet van bril te wisselen merk ik het wel, want mijn dagelijkse bril zakt wel af (is ook een steviger montuur).

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:08

Hier heb ik jaren mee gezeten, totdat ik de tip kreeg om bij de opticiën te vragen naar verlengstukjes die je om de pootjes schuift. Het is even wennen, want die dingen zitten strak achter je oren. Maar schuiven doet mijn bril niet meer!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:14

Waarom geen lenzen TS?

Sinds een jaar ben ik overgestapt naar lenzen . Werd helemaal gek van die irritante bril die steeds een stukje afzakt, nat wordt met regen, aanslaat als je van kou naar warm gaat, waar je alle stofjes en dingetjes opziet als de zon op je gezicht staat.. Dus nu lenzen, even erin ploppen als je uit bed komt en hele dag geen gezeur en toch goed zicht! Haha succes...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:20

Helaas kan ik ook geen lenzen.
Heeft te maken met prisma's en cylinders in de glazen.
Maar ow wat zou ik graag zonder bril willen, ik irriteer me dood aan dat ding en rijden kan ik er dus echt niet mee.
Zakt af, beslaat etc. etc.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 09:24

Ik heb een normale bril, met normale neusvleugeltjes. Deze zijn al vervangen voor siliconen-vleugeltjes omdat die stroever zouden zijn. Ik heb deze bril net een maand en hij zit in het dagelijks leven eigenlijk prima, zakt dan ook niet af, alleen met het rijden. Ik kan inderdaad wel langs de opticien om aan mijn oude bril van die hoesjes te laten maken, dan kan ik die voor het rijden gebruiken in plaats van mijn nieuwe. Ik wist niet dat die bestonden!

Geen lenzen omdat ik niet tegen lenzenvloeistof kan en omdat ik heel allegisch ben voor van alles, dus vaak jeuk aan mijn ogen en dan zijn lenzen ook vreselijk.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:25

Je kunt bij de opticien van die poot verlenger krijgen, dat is een stukje rubber of silicone dat je om het einde van de pootjes doet en dat haakt dan om je oor zodat het niet afvalt.
Je hebt ook nog bandjes die van poot naar poot achter je hoofd langs gaan

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:28

Op dit plaatje zie je beiden in siliconen

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 09:31

Dank je! Ik ga informeren ernaar en hopelijk werkt het.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:24

Ik heb mijn bril altijd op en nog nooit last van gehad, staat je bril inderdaad wel goed afgesteld?
Ik heb er zelfs met sgw wedstrijden mee gereden en nooit kwijt geraakt haha.