Problemen ariat concord chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renee_S

Problemen ariat concord chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 23:37

Beste bokkers,

alvast bedankt voor het lezen.
Afgelopen april heb ik bij de epplejeck een paar ariat concord chaps gekocht met bijpassende jodphurs. Zo lang ze heel zijn, supersuperfijne chaps om mee te rijden! heerlijk!
echter, gingen ze in Juli al voor het eerst kapot.
Naast de rits zit een soort van elastisch leer achtig materiaal, wat op elastik gestikt zit. Dit is een klein beetje te zien op deze foto
http://www.ruitersport.com/ariat-concor ... bruin.html
Nou raakte het elastiek wat er onder zat los van de echte leren chap, waardoor het 'elastische stukje leer naast de rits' helemaal is gaan scheuren. Via de epplejeck fotos gestuurd naar ariat, en binnen 2 weken nieuwe chaps. Super service dus.
Maar nou was ik van de week aan het rijden en zag ik precies weer hetzelfde probleem. Het stiksel tussen het echte leer en het elastische leer heeft het zwaar, en het elastische leer is weer net zo hard aan het scheuren als eerst.
Dit is dus de 2e keer in 9 maanden, op dezelfde plek.
Het is bij beide benen, links ietsjes erger. Chaps zijn in de winkel op maat aangemeten en dit zou dus moeten kloppen.
Nou zit ik een beetje in dubio. Weer opnieuw epplejeck, fotos naar ariat, etc? zouden ze er nog iets mee doen?
of zou ik gewoon naar de schoenmaker gaan, in de hoop dat ze er daar iets aan kunnen doen? maar dan ben ik mijn ariat garantie uiteraard kwijt.

Iemand die voor mij de oplossing heeft? of tips? of het probleem herkent?

Groetjes, Renee

xMyrth

Re: Problemen ariat concord chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:40

Dit probleem ken ik niet, maar ik zou als ik jou was eerst naar epplejeck / ariat gaan. Kijken of en hoe ze dit gaan oplossen... Misschien andere chaps o.i.d.?

Als ze je niet willen helpen kun je altijd nog naar de schoenmaker :)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 23:42

Dat is dus het probleem, ik heb in Juli al een nieuw paar chaps gehad... Vind het verschrikkelijk dat ze nu al weer kapot zijn maar ik doe er toch echt niks vreemds mee? en het is ook geen plek waar het door het onderhoud kan komen :(
Maar denk dat ik toch maar wederom naar epplejeck stap. dankjewel in elk geval!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:46

Ik heb de ariat bromont laarzen en die hebben ook zo'n elastisch deel bij de rits en ik heb dus hetzelfde probleem binnen een jaar. Ik heb ze nu op dit moment bij de ruitersportzaak staan voor garantie omdat ik dit erg slecht vind voor laarzen van Bijna 400 euro..

Ik ben benieuwd hoe ze dit op gaan lossen..

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 23:48

Annem84 schreef:
Ik heb de ariat bromont laarzen en die hebben ook zo'n elastisch deel bij de rits en ik heb dus hetzelfde probleem binnen een jaar. Ik heb ze nu op dit moment bij de ruitersportzaak staan voor garantie omdat ik dit erg slecht vind voor laarzen van Bijna 400 euro..

Ik ben benieuwd hoe ze dit op gaan lossen..

Ooh wat vervelend zeg :( dan ben ik ook heel benieuwd. De eerste keer met mijn chaps heb ik volledig nieuwe gekregen, misschien dat dit je hoop geeft. wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die dit probleem herkent. Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:49

Waarschijnlijk is dit een fout, want ik heb jaaaren met Ariat chaps gereden met zo'n elastisch stuk en de hele chap is nu aan gort(wat komt door slecht onderhoud en niet aan de chaps ligt :P ), behalve dat deel :P
Ik zou gwoon weer terug gaan en vragen voor een ander model of geld terug. Ja of nog een keer een set proberen. Maar niet naar de schoenmaker gaan, want als je er dan mee gaat prutsen en het gaat weer stuk, willen ze het misschien niet aannemen omdat je er zelf mee heb zitten prutsen.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:49

Weer terug naar EJ! Dit is gewoon niet goed.
Je mag verwachten dat de chaps langer meegaan dan een paar maanden....dus moeten ze met een nette oplossing voor je komen.
Wel raar, ik rij al ongeveer twee jaar lang bijna dagelijks met dezelfde chaps en heb er geen problemen mee. Ook met de bromont laarzen die ik in de winter gebruik geen problemen...
Succes!.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 23:55

Dank jullie wel

Ja ik vind het zelf ook echt vreemd... Vraag me af wat ik er zo raar mee doe? maar het lijkt me ook niet dat het komt omdat ze te strak zitten, want ze zijden in de winkel dat ik ze zeker zo strak moet pakken, omdat ze altijd nog wat uitlopen... maar uit scheuren is niet wat ik daar mee in gedachten had.
Zal wederom eens terug gaan naar de epplejeck dan :(

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:06

Ik heb deze chaps ook, begin van de zomer gekocht, tot nu toe geen problemen en alles nog heel. Netjes dat je na de eerste keer nieuwe hebt gekregen, en vervelend dat die nu ook alweer kapot gaan!
Ik zou gewoon weer terug gaan, het kan zijn dat er gewoon een slechte partij geleverd is. Je hebt er een hoop geld voor gebruikt en het lijkt mij dat ze voor die prijs en dat merk wel ergens tegen moeten kunnen ;)

Heb je een foto waar je ze aan hebt?
Ik had namelijk ook chaps aan en die zaten voor mijn idee te strak maar bij de Divoza zeiden ze dat, dat moest en ze inderdaad uit zouden rekken, wat klopt! Maar te strak lijkt mij ook weer niet goed..

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 01:19

Ik zal morgen even kijken of ik een foto kan maken, maar ga er morgen ook mee naar de EJ. Ik denk zeker niet dat ze echt te strak zijn. Eerste keer aantrekken gingen ze moeilijk dicht maar de 2e keer was al vrijwel geen probleem meer en vanaf de 3e keer sloten ze naar mijn inzien gewoon perfect aan. Ik ben benieuwd wat ze er morgen van zeggen. Ben toch blij dat ik mijn bonnetjes altijd keurig bewaar haha

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 01:31

Ik heb ook ariat concord chaps. Heb ze nu al een tijdje en zijn nu gewoon door heeeel intensief gebruik (en slecht onderhoud) wat aan het slijten aan de binnenkant maar nog helemaal heel. Ik moet wel zeggen ik had ze precies op maat, dus niet iets strakker voor uitlopen ofzo. Ze zijn namelijk niet uitgerekt bij mij.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:49

Ariat heeft een heel goed garantiebeleid, dus als je je probleem netjes uitlegt ben ik zeker dat ze het voor je gaan oplossen. Wij verkopen de concord chaps ook heel vaak en hebben dit probleem nog niet gezien, maar zoals hierboven al gezegd kan het wel eens gebeuren dat je een slechte reeks treft. Aangezien je de 2de keer dezelfde maat hebt gekregen als de eerste keer (logisch) kan het dus zijn dat je nog een tweede paar uit die reeks hebt getroffen.. Zolang je dergelijk probleem gewoon vriendelijk gaat uitleggen zullen zowel ej als ariat je zeker willen helpen :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:51

Ik sluit me geheel aan op Mallootjes commentaar, Ariat heeft idd een hele puike garantie regeling. Ooit problemen gehad met hun schoenen. Ik ben tot 3x terug geweest omdat het nieuwe paar exact hetzelfde euvel hadden. Ik heb toen een paar uit een andere zending gekregen...die waren goed.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:33

Mijn vriend heeft afgelopen zondag deze chaps gekocht en had na 1x rijden aan de binnenkant al een gat zitten. Wij gaan er morgen mee terug

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 11:54

Ik ben vorige week terug geweest, gister telefoon gehad en ga dalijk nieuwe halen :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:53

Zo dat is fijn, hopelijk heb je er nu meer geluk mee!