Onmogelijk hoefjes krabben

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miesmermaid

Onmogelijk hoefjes krabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 21:52

Ik verzorg nu al een tijdje een leuk shetje alleen er is 1 probleem..... Ik mag haar hoefjes niet krabben, ik mag haar voetje überhaupt niet oppakken. Ik mag hem aanraken ( vroeger niet maar nu wel ) Ze heeft geen pijn dat is wel heel duidelijk en een veearts heeft er ook naar gekeken en probeert alleen ze wilt het gewoon niet ! Ze gaat stijgeren als je doorzet ( dat heb ik niet gedaan maar wel de veearts ) en ik zou het niet meer weten ! Ik heb een goede band met haar en ze is heel leergierig maar ik mag niet haar hoefjes uitkrabben.

weet iemand wat ik eraan kan doen ?
alvast bedankt !

Wieke

Re: Onmogelijk hoefjes krabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:53

Er een positieve ervaring van maken en klein beginnen.

Zodra ze haar gewicht al op haar andere been zet, belonen. Vervolgens steeds verder uitbreiden

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:55

Zoals pinczow al zegt, en vooral veel, heel veel, geduld hebben!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:57

Meekijken als de smid komt en daar de kunst van afkijken!

Tamar_Olthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:57

Hetzelfde als de reacties hiervoor maar wáár pak je de hoef op, bij de huid of echt bij de hoef zelf, de pony kan namelijk niet tegen kietelen kunnen of zo, heb ik wel eens gehad toen begon ie echt heel erg te trappen en te bokken

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:35

Hoef heel laag bij de grond kantelen , zodat ze haast niets hoeft op te tillen , dat kan schelen als ze ergens last van heeft , evenueel hoef gekanteld op de grond laten rusten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:36

is ze niet hoefbevangen?

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:58

Mijn verzorgpaard heeft toen ze jong was een trauma opgelopen en kan ook niet meer bekapt worden. Ik ben 2,5 jaar geleden begonnen met verzorgen en zodra ik in de buurt van haar been kwam schoot ze in de stres. Nu kan ik haar voorhoeven optillen en uitkrabben en haar achterbenen helemaal poetsen.

Hoe zit het bij jou met poetsen? Vind ze dat wel goed? Want dan lijkt me toch dat er iets mis is in haar hoef bijvoorbeeld. Als ze poetsen ook niet goed vind, en je weet zeker dat er medisch niks mis is, doe dan vooral rustig aan. Eerst de bovenbenen alleen een stukje poetsen. Belonen. Als ze na een tijdje rustig genoeg is ga je nog een stukje verder naar beneden en dat doe je tot je het hele been kan doen. Dat kan best een jaar duren! Dan optillen, heel rustig alleen eerst een klein stukje en meteen weer neer zetten. Daarna steeds een klein beetje langer omhoog houden. Niet gelijk gaan uitkrabben, gewoon weer heel rustig aan doen.