Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Loe_Loe schreef:Jong geleerd = oud gedaan! 1 a 2 x per week een wandelingetje maken, zou het idd wel samen met een ervaren verkeersmak paard doen. Je kan ook thuis oefenen met auto stationair e.d.
). Ik ben een keer mee geweest en het ging eigenlijk best ontspannen, het belangrijkste is dat je zelf niet gestrest bent (ik ben soms best gespannen als ik auto's aan hoor komen), want dat breng je over op je paard. Lestrange01 schreef:Een kennis van mij deed dit één keer in de week met zijn jaarling. Hij nam ook altijd een ervaren paard mee (natuurlijk met twee personen). Ik ben een keer mee geweest en het ging eigenlijk best ontspannen, het belangrijkste is dat je zelf niet gestrest bent (ik ben soms best gespannen als ik auto's aan hoor komen), want dat breng je over op je paard.
Shenavallie schreef:Ik nam mijn paard als veulentje al mee langs de weg. Nu moesten wij bij de eerste stal sowieso langs de doorgaande weg lopen om bij het weiland te komen, maar bij de tweede stal heb ik het wandelen langs de weg doorgezet. Ook door de wijken met groot verkeer, kliko's en allerhande zaken. Voordeel: ze is altijd bomproof gebleven.
yentlnienke schreef:Hoe kan ik dit het best aanpakken. Mijn paard is bijna 3 en ik ben al een klein beetje begonnen met schriktraining. Wandelen doe ik ook af en toe. Meestal door de boomgaard of afgelegen paadjes. Maar binnenkort wil ik ook langs een rustige weg. Ik wil absoluut geen gevaarlijke situaties veroorzaken en geen momenten waarop paniek uitbreekt. Hoe kan ik dit het best aanpakken zodat alles goed gaat en het een positieve ervaring voor mij en mijn paard wordt.
BaileyBruno schreef:Shenavallie schreef:Ik nam mijn paard als veulentje al mee langs de weg. Nu moesten wij bij de eerste stal sowieso langs de doorgaande weg lopen om bij het weiland te komen, maar bij de tweede stal heb ik het wandelen langs de weg doorgezet. Ook door de wijken met groot verkeer, kliko's en allerhande zaken. Voordeel: ze is altijd bomproof gebleven.
En hoe ging het op het begin? Ook veel schrikken of niet?