Selectie springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

davinci2412

Selectie springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 12:45

Hallo allemaal,

Ik ben net begonnen in de wedstrijdsport en zat dus even te kijken bij de wedstrijden voor aankomende maand. Nu kwam wedstrijden tegen waarbij 1e selectie stond, 2e selectie enz. Wat houdt dat selectie springen precies in? Voor welke klasses is dat? waar wordt je voor geselecteerd en wanneer wordt je dan geselecteerd?

Iemand die mij wat meer duidelijkheid kan geven?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:02

Dit geldt voor alle klasses, het zijn selecties voor de provenciale kampioenschappen.
Ik dacht dat je 1 wedstrijd over mag slaan, van de overige wedstrijden gelden de beste resultaten!

nowylover

Re: Selectie springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:13

Door het rijden van de selectie wedstrijden kun je je selecteren voor de provinciale kampioenschappen. Van de drie selecties die je rijd wordt het slechtste resultaat weggestreept. Stel jij wordt twee keer eerste en een keer 15e dan tellen alleen je twee beste resultaten in dit geval je twee eerste plaatsen. Je hebt dan twee plaatsingspunten. Hoe minder plaatsingspunten je hebt hoe hoger je in het klassement komt te staan. Op de laatste selectie wedstrijd wordt er duidelijk gemaakt wie er door mogen naar de provinciale kampioenschap en wie er reserve zijn.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 13:55

Hoeveel deelnemers worden er dan uiteindelijk geslecteerd voor de kampioenschappen?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:59

dat verschilt per regio, kun je allemaal vinden op de site van jou provincie. Ook dit vind je op de KNHS site.

De opbouw is namelijk als volgt:
KNHS
KNHS regio
KNHS kring
vereniging.

Je bent dus lid van een vereniging, die bevind zich in een bepaalde kring. Op wedstrijden van de kring kun je je selecteren voor de regio kampioenschappen. Plaats je je hier goed dan kun je deelnemen aan de Nederlandse Kampioenschappen ook wel KNHS kampioenschappen of in de zomer Hippiade genoemd.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 14:30

en dit geld voor alle klasses?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:53

Ja alleen de klasse B word niet afgevaardigd naar de KNHS kampioenschappen dus wel regio maar niet Nederlands kampioenschap, maar daar is nu wel een rijstijlcompetetie voor in de plaats gekomen ik weet niet precies hoe dat werkt.

Er word een schaal opgemaakt van aantal ruiters per kring en op basis daarvan word besloten hoeveel er naar de regio mogen. In sommige regio's van nederland is het regiokampioenschap opengesteld voor iedereen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:57

Knakker schreef:
Dit geldt voor alle klasses, het zijn selecties voor de provenciale kampioenschappen.
Ik dacht dat je 1 wedstrijd over mag slaan, van de overige wedstrijden gelden de beste resultaten!

Dat verschilt per kring.. Ik mocht een aantal jaar terug naar de Brabantse Kampioenschappen met maar 1 selectie (vd 5). Als het goed is staat dat allemaal op de site van de kring.