Paard uit stal halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bmamavan2

Paard uit stal halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 11:56

Op stal staat een heel leuk paard dat ook lekker schijnt te rijden (heb er zelf nog niet op gezeten) maar die sinds kort niet meer gepeotst/opgezadeld wil worden.
Voorheen kwam hij gewoon naar de eur, kon je een halster omdoen en poetsen en zadelen maar er schijnt onlangs iets gebeurd te zijn bij zijn stal waardoor hij schichtig is geworden als je de stal inkomt.
Hij gaat in een hoekje staan met zijn kont naar je toe en als je probeert erbij te komen schopt hij. Als je naar zijn hoofd probeert te lopen draait hij mee en schopt ook.
Tuurlijk hij is bang maar heeft ook in de gaten dat hij zo macht ontwikkelt want niemand durft zijn stal meer in.
Lokken met iets lekker werk niet. Sommige geven hem eerst een tik en gaan dan de stal in maar ik had graag tips hoe je dit goed zou kunnen aanpakken.

Daks

Re: Paard uit stal halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:00

Is het jouw paard?

Zo nee lekker aan de eigenaar over laten.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:04

Ik ben het met Daks eens.
Als het jouw paard niet is, zou ik er lekker uit de buurt blijven.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:04

Eerst een tik geven. Ah, dat zal echt zorgen dat ie in de toekomst eerder geneigd is om te komen. Ik ga mee met bovenstaande reacties.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:06

Manege paard denk ik? Misschien is hij al de verschillende mensen in zijn stal wel zat.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:08

Sleeper schreef:
Manege paard denk ik? Misschien is hij al de verschillende mensen in zijn stal wel zat.

Hiermee eens.
En eerst een tik geven.. tja dan zou k ook wel van mij afbijten..
Paard op mn vorige stal deed ook zo, gooide vaak een wortel in zn voerbak, giing toen de stal in zonder twijfel en gooide een touwtje om zn nek, toen kon ik zn halster omdoen en was het klaar.
Edit : typfoutjes
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 23-10-14 12:20, in het totaal 2 keer bewerkt

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:08

Hadden vroeger op de manege ook een paard die dat deed.
Veel geduld hebben en niet tever gaan. Laat het paard naar jou toekomen.
Uiteindelijk kon ik er mee lezen en schrijven en andere mensen joeg hij uit stal. :')
Goede oude tijd

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 17:41

Nee het is een mangepaard maar daarom zal ik hem wel nog eens uit stal moeten halen.