GoPro bevestigen aan cap met een Head Strap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xColorCross

GoPro bevestigen aan cap met een Head Strap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 14:37

Hoi,

Binnenkort koop ik een GoPro en wil ik een head strap kopen om de camera op mijn cap te kunnen zetten. Ik lees dat een head strap goed werkt en dat het goed blijft zitten, maar ik kan me voorstellen dat bij caps zoals deze met stuggere materiaal een head strap beter blijft zitten, maar bij plastic moeilijker. Maar misschien heb ik het verkeerd.

Deze cap gebruik ik.
Afbeelding

Is het zo dat een head strap met dit soort materiaal/caps minder goed blijft zitten, en zo ja, wat gebruiken jullie om de head strap beter vast te maken?

x_joyce_x

Re: GoPro bevestigen aan cap met een Head Strap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:39

Ik zou persoonlijk even wachten wat de KNHS hiermee gaat doen.
Afgelopen weekend in Diepenheim mocht er niet met een helmcamera gereden worden.

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 14:43

Volgens mij mag je een GoPro wel aan de voorkant bevestigen, toch?
Maar ik ga het niet voor wedstrijden gebruiken.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:48

Ik had mijn Gopro met head strap op mijn cap zitten, moet nog wel even knutselen hoe beste kon doen en had hem ook niet goed genoeg gericht staan maar hij bleef top zitten! Er zit een soort van antislip die head strap :)

Afbeelding

Afbeelding

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:52

Nicole schreef:
Er zit een soort van antislip die head strap :)

En als je het echt veel gaat gebruiken kan je ook een gebogen mount op je helm kleven, die komen echt niet los.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:58

Toevallig hebben we de headstrap afgelopen weekend voor het eerst gebruikt. Mijn vriend op zijn BR Viper (vergelijkbaar met die van jou?) en ik op mijn Harry's Horse. Mijn vriend rijdt op een hoog opgooiende Fries (stap, draf) en ik op een Tinker met een super vlakke pony-gang (stap, draf, galop). Ging beide prima!
Br Viper Afbeelding
Harry's Horse Afbeelding

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:02

Dat er een anti-slip op zit wist ik niet.
Ik hoef me geen zorgen te maken, dus? :)

Einder, ik ga het niet elke rit gebruiken, maar bedankt voor de tip.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:03

ik rij ook met die had strap. Op de bovenstaande cap (br viper) Veelemale veiliger dan op je cap plakken met die stickers. deze vliegt er (als het nodig is) makkelijk af. Maar blijft ook weer goed zitten

Nyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:08

Er zit op die strap idd een antislip strip. Blijft wel goed zitten, opzich. Je zou bijvoorbeeld ook dat V´tje bij je oor over de strap kunnen doen. Dan zit de strap idd wel bij je oor maar kun je hem zeker niet kwijtraken. Ik heb namelijk ooit gehad dat hij aan een tak bleef hangen en moest ik even terug hahah

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:10

Einder schreef:
Nicole schreef:
Er zit een soort van antislip die head strap :)

En als je het echt veel gaat gebruiken kan je ook een gebogen mount op je helm kleven, die komen echt niet los.

Thanks! Die lijkt me ook erg handig!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:14

Ik gebruik ook de headstrap op mijn cap, blijft super zitten. Inderdaad wel even kijken hoe je hem het beste kunt zetten, ik vind het fijn om wat oortjes te zien.

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:57

billy3105 schreef:
ik rij ook met die had strap. Op de bovenstaande cap (br viper) Veelemale veiliger dan op je cap plakken met die stickers. deze vliegt er (als het nodig is) makkelijk af. Maar blijft ook weer goed zitten

Ik wil sowieso geen stickers omdat dat er dus permanent op zit. En het ziet er niet uit. :=

BrechjeB schreef:
Er zit op die strap idd een antislip strip. Blijft wel goed zitten, opzich. Je zou bijvoorbeeld ook dat V´tje bij je oor over de strap kunnen doen. Dan zit de strap idd wel bij je oor maar kun je hem zeker niet kwijtraken. Ik heb namelijk ooit gehad dat hij aan een tak bleef hangen en moest ik even terug hahah

Riempje over de strap is een goed idee, ja. Zit wat vervelend, maar dan ben je zeker dat hij niet valt. Bedankt voor de tip!

Splash_ schreef:
Ik gebruik ook de headstrap op mijn cap, blijft super zitten. Inderdaad wel even kijken hoe je hem het beste kunt zetten, ik vind het fijn om wat oortjes te zien.

Dat is wel een rede waarom ik hem ga kopen, zie je je paard en je kan de hele rit nog een keer zien. :)
De positie van de camera is idd gokken. Maar bij de Hero 3 silver die ik ga kopen zit wifiverbinding, waardoor je dus met een app op je mobiel kan zien wat hij filmt.