Help! Wat te doen tegen open staande hals van deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleyhorn

Help! Wat te doen tegen open staande hals van deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 10:31

Beste Bokkers ;)
Ik heb een probleempje.. Ik heb voor op mijn regendeken een losse hals die ik met riempjes kan bevestigen aan m'n regendeken. Het nadeel is alleen dat wanneer m'n paardje aan het grazen is de hals open staat en de wind en regen er in waaien. Hoe kan ik er voor zorgen dat de hals niet open staat of minder open gaat staan?

Graag jullie tips ook aangezien de weer code violet (erger dan rood :') ) die bij ons is uitgeroepen langs de noord-west kust... ;(

Jeroen1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:38

Gevalletje ducktape :P :P Of je laat Quito er boos naar kijken :-)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:40

Dat probleem herken ik :P

Wij hebben lusjes gemaakt van stro touwtjes aan de ringen waarmee je de hals vast kunt maken. Die hals doen we dan altijd als eerste om, en maken we met een elastische dekensingel vast. Daarna doen we de deken erover heen en blijft de hals dus op zijn plek zitten en kan niet meer open staan..
Primitieve oplossing maar Misschien een idee?

Ashleyhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 10:44

itsmi schreef:

Wij hebben lusjes gemaakt van stro touwtjes aan de ringen waarmee je de hals vast kunt maken. Die hals doen we dan altijd als eerste om, en maken we met een elastische dekensingel vast. Daarna doen we de deken erover heen en blijft de hals dus op zijn plek zitten en kan niet meer open staan..

Oh dat klinkt wel als een goed idee! Dankjewel!

Ashleyhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 10:45

Jeroen1977 schreef:
Gevalletje ducktape :P :P Of je laat Quito er boos naar kijken :-)

Hahahaha

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:49

Of je zet er een klittenbandrand op. maar als je dan halsloos gaat, dan komt er vuil in, dus dat is niet handig :+
denkt verder na... :Y)

DaraBariton

Re: Help! Wat te doen tegen open staande hals van deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:54

Een ritssysteem zou ideaal zijn maar dan moet je wel een handige harry kennen die dat wil doen :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:57

itsmi schreef:

wacht... dan kan water er toch zo inlopen (vanaf de hals bekeken).. of is mijn visuele inschatting fout?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:34

Knert schreef:
itsmi schreef:

wacht... dan kan water er toch zo inlopen (vanaf de hals bekeken).. of is mijn visuele inschatting fout?

Als het paard gewoon met zijn hals naar beneden staat (eten in het land of paddock) dan niet. En de deken waarmee ik dit gedaan heb, had ook een hele lange hals, dus kwam een aardig stuk op de rug te liggen met dit systeem. Paarden gaan ook altijd met hun kont in de regen staan, dus dan is de kans ook vrij klein dat het inregent. Wij hebben nog nooit last gehad van het inregenen iig!

Maar stel dat je daar wel bang voor bent, kun je het misschien ook wel andersom doen, dat heb ik nooit geprobeerd, maar heeft hetzelfde effect denk ik. Dus eerst de deken, en dan de hals met dekensingel door de stro touwtjes lussen heen. Blijft ook wel zitten door die dekensingel dan.
Al is het onder de deken handiger, dan houdt de deken de hals nog eens extra op de plaats.