Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Liereman schreef:Zoals de titel al doet vermoeden ben ik me aan het oriënteren welke paardentrialers er beschikbaar zijn voor het vervoer van drie (grote) paarden.
Afgelopen weekend zag ik er een tweetal bij de Loonse & Drunense duinen, maar die leken me toch nog aan de kleine kant.
En om enkel voor het vervoer van onze paarden mijn groot rijbewijs te halen en een vrachtwagen aan te schaffen zie ik niet direct zitten.
Als iemand ervaring heeft met de "grotere" trailers hoor ik dit graag.
Ik ben ook benieuwd naar de grootte van de paarden die je er in vervoerd.
Alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken!
ikke schreef:Nee, zo'n grote 4x4 Range Rover, Toyota Landcruiser en aanverwante types zijn een koopje om te rijden........
Die grote trailers (Ifor heeft er ook eentje) zijn standaard 3500kg TMM en daar hoort dus een dikke auto voor om de boel veilig te trekken......

Liereman schreef:Hallo "Ikke", het is ook echt niet de bedoeling er een VW Up voor te zetten
Onze Land Rover Defender moet het geheel gaan trekken.
Dit is weliswaar niet de meest ideale auto om dagelijks veel kilometers over de snelweg te rijden, maar wel een prima "trailer-trekker".
Genoeg koppel bij lage toerentallen, en voldoende gewicht om een grote trailer in bedwang te houden.
Je mist natuurlijk het comfort van een luxewagen, en de Engelse logica ontgaat me soms (wel verwarmde stoelen, maar geen verwarmde buitenspiegels, enz.) maar het blijft een prima auto voor datgene waarvoor we hem gebruiken.
Weijer & Bockman heb ik aan mijn lijstje toegevoegd, ga ik zeker ook vergelijken met de suggesties die reeds gedaan zijn.
Iedereen hardstikke bedankt voor het (positief) meedenken.
.
PaulinBijoux schreef:Wat je ook doet, kijk heel goed of je dit wel mag vervoeren! Een boete is erg hoog als je over het gewicht heen zit.
Dus niet alleen het gewicht van de trailer, maar ook die van de paarden. Mag je auto dat trekken en nog belangrijker: mag jouw rijbewijs dat trekken.

. Liereman schreef:Tja, zo ontaard het toch in een (lang) technisch verhaal.
Vanaf 2007 in Defender enkel 2,4 ltr Duratorq motor van Ford leverbaar.
Vanaf 2012 vervangen door een 2,2 ltr motor, ook van Ford.
En daar wij een recente Defender Puma rijden......