Hoi, aangezien ik nu maar eerst goede jodphurs wou, en daarnaast een winterlaars, wil ik graag ariats kopen. Tweedehands wat tegengekomen, maar die zijn de lace. Ik zou graag willen dat mijn jodphurs ook waterdicht zijn, dus niet dat ik in een plasje stap (zo de plassen die je tussen blubber hebt, kleintjes) en dat ik water in mijn schoenen heb. Zou dat een probleem zijn met veters erin, of niet?
Ik heb ze met rits en ze waren echt goed waterdicht in het begin zelfs weinig water door de rits nu ik ze 3 jaar heb en ze slechter worden word het minder maar nog niet zo erg als met mijn oude
Dat was ook al mijn idee, dat de rits vrij goed waterdicht bleef. Heb er natuurlijk ook chaps over, maar zou stom zijn moest er water door de veters komen.
Ik heb Ariat lace, ben er zeer tevreden over. Ook qua waterdichtheid. Gewoon kleine waterplassen zijn geen probleem, wel smeer ik ze met regelmaat in met het onderhoudsmiddel van Ariat welke het leer goed houden en ook bijdragen aan het feit dat het leer niet doorweekt raakt bij bv een wasbeurt van je paard of pony. Volgens mij heeft Ariat ook waterproof schoenen meende ik. Mijn Insulate van Ariat zijn bv waterdicht, staat er ook in vermeld
olga
Geplaatst: 26-10-14 21:08
Ik heb ariats met rits en deze zijn absoluut niet waterdicht. Bij iets hoger nat gras heb ik al natte sokken.