wat is nu een goede verzerkering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiwie

wat is nu een goede verzerkering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 21:07

Op dit moment is mijn pony verzekerd voor 18,- per maand.

Op dit moment zijn wij verzekerd voor:
- dood en ongevallen
- beperkt ziekenkosten

Alleen door die beperkte ziekenkosten krijg ik dus niks terug als de dierenarts weer eens langs is geweest. Wat best snel op kan lopen dan. En zodra ik bel naar de verzekering en bv uitleg dat mijn dierenarts mij wil door verwijzen naar zus of zo word en meteen gezegd ja een doorverwijzing vergoeden wij niet want ja het moet dan zeer noodzakelijk zijn ofzo.

Wie weet er een goede verzekering die niet te duur is maar waar ik dus wel meer ziekten kosten kan terug declareren?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:49

Zelf sparen?
Een verzekeraar wil winst maken; het verzekeren van paarden is een noodzakelijk kwaad om die winst te kunnen maken.

Staat er wat cru, maar zo is het wel.
Een volledige ziektekostenverzekering (want daar kijk je dan naar) kost 18% tot 20% van de verzekerde waarde aan jaarpremie. 2000 euro waarde kost je dus 360 - 400 euro per jaar aan premie (= 30 - 34 euro per maand)

Blijft over dat het heel belangrijk is om goed te lezen waarvoor je precies wel of niet verzekerd bent om vervolgens in de praktijk te merken dat je nog steeds een hoop zelf betaald (eigen risico, geen 100% uitbetalen en meer van die adders onder het gras).

Anoniem

Re: wat is nu een goede verzerkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:51

Ik zit bij van bierum :) , zelf sparen is leuk maar je moet wel al een potje achter de hand hebben. Dat had ik niet voor grote bedragen dus daarom verzekering.

Heb hem verzekerd voor dood + ziektekosten en betaal hiervoor €100,- per kwartaal. Paard is voor €2500 verzekerd.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:54

Ben ik t wel mee eens. voor geen enkel die ben ik verzekerd, aangezien ik wel spaar en als er wat is liever daar het uit pak als dat ik alsnog ivm de kleine letters 90% zelf moet betalen én nog eens verzekering.

Ik zou gewoon zelf sparen, daar krijg je ook rente van, en dat gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:56

Maar je moet wel en buffer hebben heb je dat niet is verzekeren een betere optie :) als je nu begint met sparen en morgen is een operatie van 2000 nodig dan is dat er niet ineens als je geen buffer hebt. Dingen niet uitgekeerd krijgen is een kwestie van lezen. Begrijpend lezen is voor veel mensen schijnbaar erg moeilijk. Een verzekering heeft voorwaarden waar alles in staat maar dat is vaak een boekwerk die men de moeite niet vind om te lezen en dan krijg je dat soort praktijken.....

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:58

Als je morgen een operatie nodig hebt, kan je altijd een regeling treffen met je dierenarts betreft betalingen...zeker als dit niet al vaker in t verleden is gebeurd.

Ik zou zelf geen verzekering nemen, of tijdens dat je die hebt zelf sparen en erna volledig verzekering opzeggen.

als je de kleine letters leest weet je wel precies hoe en wat, maar vaak ben je maandelijks best duur uit als je veel verzekerd wilt hebben. Ik heb alles gelezen, en vond t teveel om te betalen als wat ik er voor evt terug kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:09

Heb helaas met kennissen al meegemaakt dat dit dus niet mogelijk was. Er zijn meerdere (grote) klinieken in NL waar je het erf pas na betaling afkomt...

Tja en duur wat is duur als je paard nooit wat heeft betaal je voor 'niks' maar dat is met je zorgverzekering, autoverzekering (ja die zijn verplicht dat klopt) niet anders...

Mijn vorige paard was verzekerd voor €25 euro per maand.
Heb paar maanden na aankoop al blessureleed gehad wat 2 jaar geduurd heeft met goede posen ertussen. Totale DA kosten waren bijna €2000 (8 kliniek bezoeken). Hiervan heb ik €160 euro zelf moeten betalen. De rest is vergoed..

Paard is uiteindelijk ingeslapen en heb ook dit gewoon uitgekeerd gehad. (1500 zat voor 2000 in de verzekering, bij afkeuring 90% en omdat ik liet inslapen gemiste slachtopbrengt eraf)

Totaal is ze precies 2 jaar verzekerd geweest dit heeft mij €600 euro gekost. Maar ik heb totaal wel €3500 van de verzekering weer gehad.

Voor mij was het toen wel voordelig... Je kan rare situaties hebben.

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:41

hoi hoi! ik probeer me wat meer te verdiepen in het verzekeren van een paard. ik moet even iets vaststellen, en aangezien ik het hier op bokt niet zo snel kon vinden, hoopte ik dat jullie misschien konden helpen :) klopt het dat een paard van boven de 20 niet meer onder de verzekering valt?

sorry dat ik een beeetje offtopic ben :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:06

DestinyJoy schreef:
hoi hoi! ik probeer me wat meer te verdiepen in het verzekeren van een paard. ik moet even iets vaststellen, en aangezien ik het hier op bokt niet zo snel kon vinden, hoopte ik dat jullie misschien konden helpen :) klopt het dat een paard van boven de 20 niet meer onder de verzekering valt?

sorry dat ik een beeetje offtopic ben :+

Ja en nee. De meeste verzekeraars hanteren een staffeling op leeftijd. Dat wil zeggen dat vanaf een bepaalde leeftijd de verzekerde waarde omlaag gaat en soms ook een beperking van de dekking.
Lees hiervoor de voorwaarden; elke verzekering heeft hier z'n eigen versie van!

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:18

oooh okee! heel erg bedankt, dat is nu duidelijk :D