Met welk middel jas wassen zodat hij goed waterdicht blijft?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Met welk middel jas wassen zodat hij goed waterdicht blijft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 16:45

Mijn winterjas van Equi-Theme gaat nu aan zijn derde seizoen beginnen, maar heeft nog nooit de wasmachine gezien. Het word dus nu wel eens tijd voor een wasje.

Maar met welk middel kan ik deze het beste wassen? Ik houd hem namelijk het liefst goed waterdicht.

Angela

Re: Met welk middel jas wassen zodat hij goed waterdicht blijft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:06

Gewoon dat spul waar je ook dekens mee kunt wassen om ze waterdicht te krijgen. Harmisol heet dat volgens mij?

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:08

ik gebruik spul van de ANWB werkt ook goed

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:10

Ik zou gewoon naar een ruitersportwinkel gaan en daar een wasmiddel van Bucas of Rambo ophalen voor waterdichte dekens. Dan blijft je jas echt waterdicht. Op wolwas wassen en niet centrifugeren, al druipend ophangen in de badkamer en je jas is gegarandeerd waterdicht.

Harmisol werkt niet. Zo vaak geprobeerd, maar altijd doorregenen. Goede wasmiddelen voor waterdichte paardendekens werken wel is mijn ervaring.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:00

Als de jas dan (goed) droog is kun je hem nog ff lekker dik inspuiten met impregneerspray. Doe ik ook altijd met mn jassen en paardendekens :-)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:19

Lous schreef:
Mijn winterjas van Equi-Theme gaat nu aan zijn derde seizoen beginnen, maar heeft nog nooit de wasmachine gezien. Het word dus nu wel eens tijd voor een wasje.

Maar met welk middel kan ik deze het beste wassen? Ik houd hem namelijk het liefst goed waterdicht.

Nog NOOIT gewassen Ehm oke blijft deze gwn staan als je hem wegzet wel handig als er een x ergens geen kapstok is _/-\o_ Was mijn jassen elke week zweet modder haren poep jakkes

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 22:07

Hij ruikt alleen een beetje muf,das het enige :D. Ik sta heel luxe op een all-in pensionstal,dus bijna geen poep,alles word voor mij gedaan. Zelfs wormenkuren en inentingen zitten bij het stalgeld inbegrepen.
Maar ondanks dat word er wel alles gedaan aan het welzijn van het paard.Maar dat is allemaal even off-topic.

Impregneerspray heb ik hier wel staan.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:30

Ik gebruik ook het wasmiddel van de anwb, techwash heet het. Mijn eurostar jas gaat nu de 5de winter in. Waterdicht wordt het niet (dan moet je echt een jas met goretex hebben) maar het kan wel wat meer hebben.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:38

Ik was mijn jassen met Bucas deken wasmiddel

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:39

Ik was hem met gewoon wasmiddel in de machine,maar doe er géén wasverzachter bij.Wasverzachter mag nooit bij waterdichte kleding.Mijn jas blijft zo waterdicht.Op zijn tijd spuit in hem in met een spray om kleding waterdicht te maken van de Lidl.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:43

Ik gebruik Techwash. Die hebben verschillende wasmiddelen voor verschillende stoffen en voor waterdicht houden of waterdicht maken. Daarnaast behoud de stop zijn ademende werking mocht hij die hebben. Mijn wintersportspul doet het er goed op iig. Is je jas van een technische, ademende stof dan kan ik je zeker techwash aanraden (ik heb het bij equitana gehaald maar de meeste sport- en outdoor winkels hebben het ook).

Arankaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:03

Ik was mijn jassen met Harmisol

Miloo09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:12

Er is inderdaad spul te krijgen waarmee je de spullen wast om ze te beschermen. Zou ik wel een beetje opletten. Koop dan voor een 10tje meer een bekender merk ipv goedkoop.