Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kleinvosje schreef:Voor KNHS wedstrijden heb je voor elke pony een aparte startpas nodig. Ze zijn nu voor de helft van het geld tot het einde van het jaar, maar dan nog steeds duur voor twee maanden dat je dan zou gaan starten. Ik zou wachten tot het nieuwe jaar om te gaan starten, of met maar 1 nu een pas aanvragen. De kosten zij allemaal terug te vinden op de site van de KNHS.
Of je FNRS kunt starten ligt aan je manege, ik weet niet of je nog lid bent? Je moet voor de KNHS sowieso lid zijn van een erkende rijvereniging.
Evelijn schreef:Of je kan starten op de manege moet je aan de manege vragen... dat kunnen wij niet weten.
Misschien kan je wel opzoek of er nog ergens in de buurt een oefenwedstrijd wordt georganiseerd waar je nog geen startpas voor nodig hebt.
Zorg er wel voor dat je pony's goed geënt zijn, zodat je als je straks je startpas hebt je ook echt op wedstrijd mag.
Paardjuuh01 schreef:150 euro lidmaatschap bij een vereniging?![]()
Bij ons is het goedkoper.

Dorine92 schreef:De kosten zijn bij de goedkoopste vereniging 150 voor het eerste paard en 80 voor se tweede. Dit is per jaar. Een pony is wat goedkoper, volgens mij zo'n 20 euro per pony goedkoper.
Maar heb je wel vervoer enz? Want anders kun je maar heel weinig wedstrijden rijden, waardoor de kosten per proef gemiddeld erg hoog zijn.
Voor 4 wedstrijden per jaar bijvoorbeeld, waarop je met 2 pony's start, betaal je per wedstrijd per pony ongeveer 130+60:2:4= bijna 25 euro plus de kosten van 2 proefjes (= zo'n 15 euro). Dus 80 euro voor 1 wedstrijddag met 2 pony's.
Naarmate je meer gaat straten, worden de gemiddelde kosten natuurlijk lager. Tenzij je een trailer moet huren, want dat kost ook weer geld.
En heb je het al aan de eigenaar gevraagd?
anitamarleen schreef:Ik wil ook graag met mijn verzorgpaard officieel starten maar ik wacht ook met het aanvragen van de startpas tot het volgende jaar.
Ik start nu gewoon onderling , alvast wat ervaring opdoen
(is voor mijn stresskip geen overbodige luxe ) haha
Bibibosch schreef:Dorine92 schreef:De kosten zijn bij de goedkoopste vereniging 150 voor het eerste paard en 80 voor se tweede. Dit is per jaar. Een pony is wat goedkoper, volgens mij zo'n 20 euro per pony goedkoper.
Maar heb je wel vervoer enz? Want anders kun je maar heel weinig wedstrijden rijden, waardoor de kosten per proef gemiddeld erg hoog zijn.
Voor 4 wedstrijden per jaar bijvoorbeeld, waarop je met 2 pony's start, betaal je per wedstrijd per pony ongeveer 130+60:2:4= bijna 25 euro plus de kosten van 2 proefjes (= zo'n 15 euro). Dus 80 euro voor 1 wedstrijddag met 2 pony's.
Naarmate je meer gaat straten, worden de gemiddelde kosten natuurlijk lager. Tenzij je een trailer moet huren, want dat kost ook weer geld.
En heb je het al aan de eigenaar gevraagd?
Ik heb een trailer en wil ook "veel" gaan starten. De eigenaar vindt het ook goed dus dat is geregeld. Waar kan ik oefenwedstrijden vinden?