Begin dit jaar was ik op zoek naar een 2e hands trailer.
Op internet kwam ik een 2e hands Ifor tegen, 10 jaar oud, stevig aan de prijs maar zou in top staat zijn. Deze stond zowaar ook bij een aanhangwagenbedrijf welke behoorlijk wat paardentrailers stonden. Op internet gezocht, geen negatieve verhalen.
Bij het kijken zag ik ietwat droogte scheurtjes in de banden, maar verder leek alles ok. Had net een grote beurt gehad en kreeg een half jaar garantie. Trailer meegenomen met het idee dat ik de banden bij ons in de buurt wel zou laten wisselen.
Afspraak gemaakt bij een trailer bedrijf welke bij ons in de buurt zeer goed bekend staat. Toen zij hoorden dat de trailer net gekocht was, vroegen ze of ze hem even voor me moesten controleren. Dus ik denk nog, ja fijn! dan heb ik een goede trailer.
Wat er gebeurde toen de trailer op de brug gezet werd was niet hetgeen wat ik hoopte... Verre van zelfs! De kit was helemaal weg achter de wielen (en had ik als leek totaal niet gezien), en de voeringen van de remmen lagen compleet los in de schoenen
Met andere woorden... de trailer remde gewoon niet.. zowel links als rechts... Helaas is dit allemaal erg rot afgelopen met het niet correct repareren van de remmen, de kit niet goed vervangen etc door het bedrijf waar ik de trailer heb gekocht.
Ze hebben zelfs het bedrijf wat mij zo'n super service heeft verleend bedreigd... Van het geld had ik een splinternieuwe trailer kunnen kopen... Naar mijn garantie kon ik helaas fluiten... Rechtsbijstand waagt zich er niet aan omdat ze wel een erkend rdw bedrijf zijn maar niet bovag aangesloten...
Overigens is de trailer inmiddels in top staat gebracht door het bedrijf wat de aankoop keuring heeft gedaan en kan ik eindelijk op weg met de trailer.
Moraal van dit verhaal... Ook al denk je je trailer bij een erkende dealer te kopen, laat altijd een aankoopkeuring doen! Bij een aantal trailer dealers is dit zelfs gratis! Dit had me een hoop kosten bespaard... maar nog veel belangrijker, ik had echt niet willen weten wat er was gebeurd als ik een paard in mijn trailer had vervoerd.... Het gaat toch om de veiligheid van je dier!