cuba met paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luna1604

cuba met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 15:41

hoi bokkers,

binnenkort in de paasvakantie gaan we naar Cuba, we zijn aan het kijken wat daar allemaal is. we wouden iets doen met paarden een trektocht of zo maar niet met eigen paard. als jullie al in Cuba geweest zijn en hebben een trektocht gedaan met een paard en waar? wat is een aanrader?

liefst birgitje

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:23

Cubaanse paarden zijn niet te vergelijken met Europese paarden. Paarden zijn daar nog een vervoersmiddel, nodig voor werk. Paarden zijn eerder pony's en zijn erg schraal.
Ik kon het niet over mn hart verkrijgen om een karretje of op een paard te stappen.

LaPuraVida

Re: cuba met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:50

De paarden daar zijn er vaak niet al te best aan toe... Ik zou het niet doen!!!

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 08:21

misschien hangt het ook af van waar we gaan...

Savanah1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:49

Hoi ik weet het niet zeker maar je kunt er volgens mij wel paardrijden alleen je moet wel oppassen wat meestal zetten ze je gewoon op een paard en weg ermee ga maar rijden ! Niet al die paarden daar zijn te vertrouwen . Mijn broer is op scoel en Sea gegaan weet niet echt goed hoe je het moet schrijven . Maar het betrekt school op zee .dan ga ongeveer de halve wereld afrijzen. Hij is toen ook naar Cuba geweest en toen heeft hij daar ok gepaardreden. Volgens mij. Misschien hebben daar de indianen nog wel een paard wat je kunt huren . Ik weet niet waar ze het gehuurd hebben. Als mij. Broer hier weer een keer is zal ik het wel vragen .maar ik denk dat hij het ook niet weet.

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:18

overal in cuba kan je eigenlijk paardrijden, elk hotel/casa kan dat wel voor je regelen.
wij hebben in vinales paard gereden, omdat je daar langs de tabaks-plantages gaat. Wel hadden we gevraagd voor wat betere paarden, maar alsnog zijn ze daar mager. Je ziet ook heel veel paarden gewoon langs de weg staan met een touw om hun nek.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:22

Het hangt er heel erg af van waar je het gaat doen inderdaad. Wij hebben met 4 paarden en met een muilezel(jahoor mijn vader, de grootste cowboy mocht voorop op de ezel) een tocht gedaan door de vallei bij Vinales :)